Komuniti Al-Insyirah

islamic finance, banking, career, peace.

Ruang Download Section dah dibuka, sila gunakan sebaiknya

You are not connected. Please login or register

Kenangan zaman sekolah~

Go to page : 1, 2  Next

View previous topic View next topic Go down  Message [Page 1 of 2]

1 Kenangan zaman sekolah~ on Sat Jan 19, 2008 9:36 pm

Nell


Ahli Senior
Ahli Senior
Ceritakan apa yg korang ingat masa zaman sekolah dulu.. Wink

http://rawcommunity.allgoo.net/

2 Re: Kenangan zaman sekolah~ on Sun Jan 20, 2008 9:47 am

syafinur


Ahli Aktif
Ahli Aktif
salam.....aper kata tuan dulu yang mula

3 Re: Kenangan zaman sekolah~ on Sun Jan 20, 2008 10:55 am

insyirah


Moderator
Moderator
Assalamualaikum,
Hehehe [muka x malu nak mulakan dulu] bounce

Kenangan paling x leyh lupa --> sampai skrg masih diingati cikgu cikgi... terkenal sebab selalu pengsan kat sekolah... eheks... tongue Banyak sangat pengalaman zaman sekolah, antaranya pelajar yg salu dirasakan pelik, sebab cikgu bila pertama kali bersua pasti rasa yang Insyirah ni pendiam orangnye, tapi bila dah 'kenal' baru tau, upernya banyak cakap gak budak ni.. Huhuhuhu... Tapi ana banyak bercakap dengan org tertentu jer. Dengan sesetengahnye, kelihatan sungguh diam... huks... Rolling Eyes


_________________


"Kalau kita sayangkan kekasih kita, pastikan kita dapat selamatkan kekasih kita itu dari azab api neraka"

.:: HaRuMaN MaWaR ::.

4 Re: Kenangan zaman sekolah~ on Sun Jan 20, 2008 1:49 pm

husna


Ahli Baru
Ahli Baru
salam.
kalau cerita bab zaman sekolah(sekarang pun masih sekolah juga lagi) rasa macam nakal bangat. ada saja benda yang buat kucar-kacirkan sekolah. masa ting.1 di smkjpt, kami ada orientasi selama seminggu. masa tu abah saya jadi juruacaranya. tapi saya buat2 macam tak kenal saja. banyak juga org tanya hubungan saya dengan abah. saya buat tak tau.(tak nak bgtau drg saya anak cikgu).

satu hari ada satu cikgu suruh salah seorang pelajar baca visi dan misi sekolah. jadi saya pun angkat tanganlah. apabila baca je visi dan misi tu, saya tersalah baca. hmm habis satu sekolah ketawakan saya. Embarassed sejak hari tu saya jadi buah mulut org. sana-sini saya pergi ada je yg mengejek. pale ingatkan benda tu sekejap je. rupa2nya sampailah sy ting. 3 masih ada yg ejek saya.

masa ting.4 ni pula (tahun ni), masa tu cikgu pa tak masuk. jadi cikgu suruh kami salin nota. sedang sibuk2 salin nota tu, budak kelas sebelah pi bising2 di kelas saya. jadi saya tegurlah drg jangan bising. hahah dorang buat tak endah je saya tegur.

jadi, saya apalagi berdiri dan keluar dari kelas tu. belum sempat saya cakap apa2 dorang dah lari lintang-pukang nampak saya. Rolling Eyes Cool yang buat bising kat kelas saya tu budak2 yang terkenal dengan kegangsteran drg.
satu kelas ketawa tgk drg lari. sabar je. bounce
jadi adalah satu budak lelaki kelas sy ni, dia cakap "dorang ingat kelas dorang saja ke ada gangster, kelas kami pun ada bah"sampai bilalah drg nak panggil saya macam tu. saya ni bukannya gangster sangat pun. Question

5 Re: Kenangan zaman sekolah~ on Sun Jan 20, 2008 9:43 pm

syafinur


Ahli Aktif
Ahli Aktif
salam..... sebenarnya dia tu byk lg kenangan zaman sekolah dia nak citer ttp tak tau nak pilih mana satu....tunggu ajerla klu dia citer zaman sekolah rendah dia dulu lg la lintang pukang org dibuatnya

6 Re: Kenangan zaman sekolah~ on Mon Jan 21, 2008 10:37 am

dheadz


Admin
Admin
Aik... syafinur kata orang jer. Pengalaman sendiri bila pulak nak cerita kat kami ni?


_________________
Manusia selalu heboh mencari sesuatu yg bakal ditinggalkan, tapi tak heboh utk menyiapkan sesuatu yg bakal dibawa… Mari kita persiapkan diri dengan bekalan yang sepatutnya dibawa ke alam sana nanti. Wink

7 Re: Kenangan zaman sekolah~ on Mon Jan 21, 2008 4:07 pm

fazley


Ahli Junior
Ahli Junior
hahahahaha...kenangan waktu sekolah paling xle blah mse sklh rendah....kalau mak jemput lmbt skit sy akan menangis...x tau nape...rase mcm fobia...hehehe

8 Re: Kenangan zaman sekolah~ on Mon Jan 21, 2008 4:46 pm

dheadz


Admin
Admin
Masa sekolah rendah dulu, rasanya dalam darjah 2 @ 3, saya pernah terlanggar sorang pelajar (tak ingat lelaki @ pompuan) masa rehat. Budak tu pulak tengah pegang sepinggan mee (rasanya) yang baru dibelinya kat kantin sekolah dan tengah menuju ke meja makan. Tengah lari laju (sambil mencilok) terlanggar pulak budak tu, dan makanannya terjatuh ke lantai tapi saya tak toleh ke belakang dah. Terus melarikan diri (kerana takut) ke belakang kantin. Rolling Eyes

Bila diingatkan balik, kesian kat budak tu. Sampai hari ni, tak tau sapa budak tu. Pada budak tu, mintak maap banyak2 la ek. Tak sengaja. Neutral

9 salam.... on Mon Jan 21, 2008 8:54 pm

syafinur


Ahli Aktif
Ahli Aktif
dheadz wrote:Aik... syafinur kata orang jer. Pengalaman sendiri bila pulak nak cerita kat kami ni?

tunggula dulu.....sya pun skrang nie ingat2 lupa...mcm takder aper sgt yg nak diciter kan

10 Re: Kenangan zaman sekolah~ on Mon Jan 21, 2008 9:18 pm

Nell


Ahli Senior
Ahli Senior
hmm.. masa saya sekolah rendah dulu ada terjadi kes macam dihed.. tapi saya x langgar mee dekat pinggan tp terlanggar member sampai pengsan..

masa tu loceng perhimpunan berbunyi.. siapa lambat beratur kena denda.. apalagi semua pakai lari.. tengah˛ lari tu saya tersiku kepala member sampai kepalanya terhantuk dekat dinding lalu pengsan.. cemas tu memang x boleh nak kata apa.. lagi pun saya x sengaja.. ada sorang cikgu tu tolong angkat bawa dekat bilik rehat.. masa perhimpunan tu rasa x selesa bila ingat balik perkara yang baru berlaku.. nasib baik xda umum apa˛ pasal kes tu dekat perhimpunan..

nasib baik x serius sangat.. x lama lepas tu sedar dah member tu..

http://rawcommunity.allgoo.net/

11 Re: Kenangan zaman sekolah~ on Thu Jan 24, 2008 3:15 am

fazley


Ahli Junior
Ahli Junior
fuisyo....kuatnye siku nell smpai pengsan kepale member tu dibuatnye....hehehe

12 Re: Kenangan zaman sekolah~ on Thu Jan 24, 2008 3:31 pm

insyirah


Moderator
Moderator
ehehe.. kalau ana yg dilanggar, mau koma... Very Happy


_________________


"Kalau kita sayangkan kekasih kita, pastikan kita dapat selamatkan kekasih kita itu dari azab api neraka"

.:: HaRuMaN MaWaR ::.

13 Re: Kenangan zaman sekolah~ on Fri Feb 22, 2008 2:32 pm

avar_counselor


Ahli Senior
Ahli Senior
tumbuk kawan

14 Re: Kenangan zaman sekolah~ on Fri Feb 22, 2008 4:59 pm

insyirah


Moderator
Moderator
ganasnye kak avar! Shocked
Biar betul... hehehe... ana x penah la bertumbuk. Tp penah la tgk kawan2 bergaduh. Huhuhu...


_________________


"Kalau kita sayangkan kekasih kita, pastikan kita dapat selamatkan kekasih kita itu dari azab api neraka"

.:: HaRuMaN MaWaR ::.

15 Re: Kenangan zaman sekolah~ on Fri Feb 22, 2008 5:34 pm

dheadz


Admin
Admin
Woo ganas tu avar, ada black belt kot. Very Happy Citer la panjang sikit, seronot membacanya.


_________________
Manusia selalu heboh mencari sesuatu yg bakal ditinggalkan, tapi tak heboh utk menyiapkan sesuatu yg bakal dibawa… Mari kita persiapkan diri dengan bekalan yang sepatutnya dibawa ke alam sana nanti. Wink

16 Re: Kenangan zaman sekolah~ on Fri Apr 04, 2008 2:30 pm

avar_counselor


Ahli Senior
Ahli Senior
dulu saya ramai kwn laki...ganas ckit kot..
suke dgr lagu oasis,blur or ape2 yg alternative..
klu bergurau..tgn pun sampai jgk..heheh..
ntah nape nk bertinju dgn kwn ms tu..tertumbuk leher die..
nsb baik ank org x mati...xdpt bernafas die pastu..nerves jugak..hahha

17 Re: Kenangan zaman sekolah~ on Mon Aug 03, 2009 6:00 pm

indah


Ahli Aktif
Ahli Aktif
Saya paling suka masa join group nasyid sekolah. Walaupun sekolah saya tu sekolah yang boleh dikatakan terperanjat la jugak ade group nasyid, tapi kami dengan ustazah mase tu buat jugak group nasyid dan masuk pertandingan-pertandingan nasyid antara sekolah. BBGS kut.. tapi yang rasa gembira sebab geng-geng nasyid tu sempoi. hehe...

http://www.shindah.blogspot.com

18 Re: Kenangan zaman sekolah~ on Sat Aug 08, 2009 7:59 pm

aysarahanan


Moderator
Moderator
aysa plak antara kenangan yang bez bila selalu join program kat skolah..tu yang paling aysa suka..

qiamulail,tamrin,kurus kepimpinan..macam2 lagi.. Very Happy

aysa suke sebab dapat rase kemanisan ukhuwah tu sendiri..,sampai sekarang terasa rapat jer dengan kawan2 yang lain..


yang ni kenangan masa skola rendah,takut sangat nak lintas jalan raya,sepatutnya perjalanan ke sekolah tu 5 minit jer dah jadi setengah jam,gara2 takut sangat nak lintas jalan..hari2 macamtu,kene tunggu kawan2 lain lintas baru leh ikut sama.. Embarassed

banyak lagi la kenangan skola dlu..hehe..ponteng skola g mandi sungai...(opss cukup dlu) Razz

19 Re: Kenangan zaman sekolah~ on Mon Aug 10, 2009 1:52 am

izyan insyirah


Ahli Aktif
Ahli Aktif
terjatuh kt depan bilik guru...dh la time sy jatuh tu, guru lelaki tiba2 buka pintu bilik guru..malu gilaa...

http://izyaninsyirah.blogspot.com

20 Re: Kenangan zaman sekolah~ on Wed Aug 12, 2009 11:53 am

indah


Ahli Aktif
Ahli Aktif
saja nak kongsi cerita kelakar... Embarassed saya pernah terbuang air kecil dlm seluar masa dlm kelas... uhuhu...

http://www.shindah.blogspot.com

21 Re: Kenangan zaman sekolah~ on Wed Aug 12, 2009 4:59 pm

aysarahanan


Moderator
Moderator
indah wrote:saja nak kongsi cerita kelakar... Embarassed saya pernah terbuang air kecil dlm seluar masa dlm kelas... uhuhu...

hehhe masa tu darjah berapa tu k.indah..? Very Happy

22 Re: Kenangan zaman sekolah~ on Wed Aug 12, 2009 5:14 pm

indah


Ahli Aktif
Ahli Aktif
masalahnyer mase tu dah tingkat 1.. sbb takut nak angkat tgn mase tu tengah exam... ahaha... malu2.. Embarassed

http://www.shindah.blogspot.com

23 Re: Kenangan zaman sekolah~ on Wed Aug 12, 2009 5:15 pm

aysarahanan


Moderator
Moderator
hehehe da beso upenyer...ingat ke kecik lagi...

haiyakk k.indah jgn lupe cite kat anak2 nanti yer...hehe Very Happy

24 Re: Kenangan zaman sekolah~ on Wed Aug 12, 2009 6:34 pm

indah


Ahli Aktif
Ahli Aktif
EHEHE... tu la.. mase tu br masuk sekolah tu.. sekolah kat bandar.. segan lagi.. takut ngan cikgu sampai kincing dlm suar .. sbb x berani angkat tangan... ahahha...

xde ke kenangan yang best2 ?...

http://www.shindah.blogspot.com

25 Re: Kenangan zaman sekolah~ on Wed Aug 12, 2009 8:54 pm

aysarahanan


Moderator
Moderator
kenangan sedih pon banyak jer...yg tak dapat di lupakan sampai sekarang... Sad

26 Re: Kenangan zaman sekolah~ Today at 5:52 pm

Sponsored content


View previous topic View next topic Back to top  Message [Page 1 of 2]

Go to page : 1, 2  Next

Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum