Komuniti Al-Insyirah

islamic finance, banking, career, peace.

Ruang Download Section dah dibuka, sila gunakan sebaiknya

You are not connected. Please login or register

Kenangan zaman sekolah~

Go to page : Previous  1, 2

View previous topic View next topic Go down  Message [Page 2 of 2]

1 Kenangan zaman sekolah~ on Sat Jan 19, 2008 9:36 pm

Nell


Ahli Senior
Ahli Senior
First topic message reminder :

Ceritakan apa yg korang ingat masa zaman sekolah dulu.. Wink

http://rawcommunity.allgoo.net/

26 Re: Kenangan zaman sekolah~ on Thu Aug 13, 2009 10:42 am

indah


Ahli Aktif
Ahli Aktif
kenangan sedih? ... cerita la aysa.....

http://www.shindah.blogspot.com

27 Re: Kenangan zaman sekolah~ on Thu Aug 13, 2009 8:12 pm

aysarahanan


Moderator
Moderator
kenangan sedih nya,penah di fitnah kerana mencuri....aysa tak buat pon sebab tahu kalau mencuri nanti Allah marah..

sedih masa tu sekolah rendah,sampai jadi kes polis....

fobia jer kalau lalu kat balai polis sec 15 shah alam tu....smpai sekarang

sampainyer hati orang buat fitnah tu...uwaaaaaa Sad Sad

28 Re: Kenangan zaman sekolah~ on Thu Aug 13, 2009 10:20 pm

insyirah


Moderator
Moderator
Kenangan zaman sekolah dulu, hihihi...

Syirah selalu pengsan di sekolah, jadi setiap kali kalau ada ambulance datang sekolah semua pelajar dan cikgu akan saspek Syirah la yang pengsan. Sampaikan haritu ada junior pengsan masa waktu Pendidikan Jasmani (PJ) then ambulance datang, dengar la siren bunyi sampai blok belakang (blok tingkatan 5). Pastu lepas rehat, ada kelas Biologi kena masuk makmal. Nak pergi makmal tu area bawah (sekolah bukit bukau), ada sorang cikgu tegur...

"Eh, bukan kamu ke yang pengsan tadik?"

Wah, penuh keyakinan je cikgu tu tanya soalan macam tu pada Syirah!

"Bukan saya cikgu, kalau saya yang pengsan tadi.. Tak de la gagah perkasa macam ni." Aisey, malu jer setiap kali kalau ada ambulance mesti orang ingat Syirah pengsan, adoi... Razz

Tapikan, bila dah tersedar kalau duk dalam ambulance bangga jer rasa sebab semua kenderaan perlu beri laluan sebab Syirah nak lalu... hihi Razz Macam VVIP la pulak, siap ada siren bagai. Laughing

Hihihi, sengal jer kan. Embarassed


_________________


"Kalau kita sayangkan kekasih kita, pastikan kita dapat selamatkan kekasih kita itu dari azab api neraka"

.:: HaRuMaN MaWaR ::.

29 Re: Kenangan zaman sekolah~ on Fri Aug 14, 2009 10:58 am

indah


Ahli Aktif
Ahli Aktif
aysarahanan wrote:kenangan sedih nya,penah di fitnah kerana mencuri....aysa tak buat pon sebab tahu kalau mencuri nanti Allah marah..

sedih masa tu sekolah rendah,sampai jadi kes polis....

fobia jer kalau lalu kat balai polis sec 15 shah alam tu....smpai sekarang

sampainyer hati orang buat fitnah tu...uwaaaaaa Sad Sad

Isk... saba-saba aysa.. teringat jugak kisah adik indah , nama dia Amin.. masa sekolah rendah pun ada sorang budak perempuan ni.. dia tuduh adik Indah ni mencuri buku teks dia.. sebenarnya dia yang salah letak.. sampai dia mengadu kat mak ayah dia.. dan mak ayah dia datang rumah jumpa mak ayah Indah... bengang betul masa tu.. sebab adik Indah memang cakap dan sungguh2 dia memang x buat ape2 pun..


huhu.. dia siap ugut nak report polis la sume la.. hmm..

sekali esoknya datang minta maaf bgtau yang dia dah jumpa buku tu.. ada je. salah letak... hmm..

yang bengangnya budak pompuan ni jenis budak yang agak 'gedik'. uhuuhuu.. saja agaknya x pun perasan adik Indah suka kat dia masa tuh... uhuuuu.. x paham betul... baru sekolah rendah je pun...


Syirah ni..
selalu pengsan... risau pulak kak Indah dengar... sekarang ade pengsan2 lagi x?...

http://www.shindah.blogspot.com

30 Re: Kenangan zaman sekolah~ on Fri Aug 21, 2009 2:15 am

aysarahanan


Moderator
Moderator
beznyer jadi kanak2 dulu kala...

kalau nak jadi kanak2 balik leh x?huhu

31 Re: Kenangan zaman sekolah~ on Fri Aug 21, 2009 11:32 am

indah


Ahli Aktif
Ahli Aktif
kan... best kan masa jd kanak-kanak.. kita x pk byk sangat mcm skrg ni... skrg kene fikir mcm2.. kerja lagi... keluarga lagi... huhu..

Tadi masa dalam kereta dlm perjalanan ke opis.. borak la dengan kawan saya ni... yg saya tumpang tu... kami pun duk cerita kisah zaman sekolah.. as die ni dulu sekolah alam shah.. so macam2 la cerita keluar... sbb saya pulak dr sekolah BBGS... so kami ni sama zon... kalau pertandingan ke ape ke memang selalu jumpa la dengan budak Alam Shah ni... huhu.. macam-macam gak cerita.. tentang pertandingan choralspeaking ... budak BBGS ni selalu akan tunggu budak RMC present.. huhu.. saya pun x paham ngan diorang ni... ahaha...

http://www.shindah.blogspot.com

32 Re: Kenangan zaman sekolah~ on Sun Aug 23, 2009 11:24 pm

insyirah


Moderator
Moderator
Masa Syirah sekolah dulu kan, pernah la masuk pertandingan "Busana Muslimah" masa join Puteri Islam, then ntah macammana mungkin sebab baju yang Syirah pakai tu arabic style maka tetiba menang, huhuhuhu. Pastu wakil sekolah ke tempat lain, naif jugak masa tu baru tingkatan 1. Abi cakap tak payah la pergi tapi ustazah pujuk juga suruh pergi, huhuhu. Lama-lama abi cakap OK, Syirah memang innocent giler je masa tu. Sekali bila sampai sekolah (tempat pertandingan) kena make-up! Shocked Uwaaa... Dah menggelabah juga tau masa tu, tapi tak pe la sebab semua pelajar lain pun pakai make-up juga. Masa tu punya la rimas sebab tiba-tiba dimake-up pula. Surprised

Bila keluar dari tempat persiapan tu, mak ai... memang rasa jantung nak luruh je rupanya audien ada juga lelaki. No Taubat nasuha lepas tu kalau ada apa-apa pertandingan Busana Muslimah memang syirah tak masuk lagi dah. Huhu, nyesal sangat sebab masa tu tak dengar cakap abi. Uhuks... Crying or Very sad Cedey...


_________________


"Kalau kita sayangkan kekasih kita, pastikan kita dapat selamatkan kekasih kita itu dari azab api neraka"

.:: HaRuMaN MaWaR ::.

33 Re: Kenangan zaman sekolah~ on Sun Aug 30, 2009 11:57 am

syafinur


Ahli Aktif
Ahli Aktif
Salam.....mmg zaman sekolah dulu mmg best....mcm2 aktiviti yg sya ikut...jadi kenalan pun ramai gak la...bila sya g tempat org rasa bersyukur gak dapat melihat pemandangan lain drpd pemandangan biasa yang sya lihat kat tempat sya....

34 Re: Kenangan zaman sekolah~ on Fri Sep 11, 2009 11:08 pm

izyan insyirah


Ahli Aktif
Ahli Aktif
rindu dengan kwn2 sekolah dulu....

http://izyaninsyirah.blogspot.com

35 Re: Kenangan zaman sekolah~ on Sat Sep 12, 2009 9:00 am

islamicboy


Ahli Senior
Ahli Senior
sekolah adalah zaman yang amat mengembirakan...

walau apa pon kita lakukan tiada orang yang nak marah...

sekarang baru rase betapa bestnya alam persekolahan...

bermain..tanpa pikirkan apa2...

walau kena marah...kena tego...

sekarang zaman itu telah berlalu....

sekarang hanya melihat budak2 bermain dengan gembira....SK BANTING.....

http://azizul.proboards91.com/

36 Re: Kenangan zaman sekolah~ on Sun Sep 13, 2009 1:18 pm

izyan insyirah


Ahli Aktif
Ahli Aktif
islamicboy wrote:sekolah adalah zaman yang amat mengembirakan...

walau apa pon kita lakukan tiada orang yang nak marah...

sekarang baru rase betapa bestnya alam persekolahan...

bermain..tanpa pikirkan apa2...

walau kena marah...kena tego...

sekarang zaman itu telah berlalu....

sekarang hanya melihat budak2 bermain dengan gembira....SK BANTING.....

hemm.....
nampaknya, kalau anak2 murid cikgu buat hal...main2 dalam kelas, cikgu kena banyak sabor...sbb dulu pun cikgu main2 gak....ehehe

http://izyaninsyirah.blogspot.com

37 Re: Kenangan zaman sekolah~ on Sun Sep 13, 2009 1:22 pm

islamicboy


Ahli Senior
Ahli Senior
memang banyak kena sabar melayan kerenah mereka semua...adat dunia kan..silih berganti...

dulu zaman kita..ni zaman adik2, anak2 bawah kita plak...

http://azizul.proboards91.com/

38 Re: Kenangan zaman sekolah~ Today at 7:30 pm

Sponsored content


View previous topic View next topic Back to top  Message [Page 2 of 2]

Go to page : Previous  1, 2

Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum