Komuniti Al-Insyirah

islamic finance, banking, career, peace.

Ruang Download Section dah dibuka, sila gunakan sebaiknya

You are not connected. Please login or register

Belajar bahasa arab...

View previous topic View next topic Go down  Message [Page 1 of 1]

1 Belajar bahasa arab... on Wed Feb 20, 2008 9:00 am

yanna_syaddiqin

avatar
Ahli Junior
Ahli Junior
Salam'alaik admin yg dihormati..
boleh ana request sesuatu?
sekadar pandangan dn idea..
klu xdiluluskan..xper.. tiada rs
kecil hati dr hambaNYA yg lemah ini..

erm..bleh adakan satu ruangan utk belajar bahasa arab x?
sbb ana ni jahil dlm berbahasa arab..huhu
sikit2 tu boleh..tp ana teringin nk blajar..
mmndgkan keadaan yg xmengizinkan ana blajar di luar..
ana sering tercari2 sumber utk ana lebih mudah
mengetahui bahasa arab..

yg ikhlas... Embarassed

http://www.friendster.com/muslimat

2 Re: Belajar bahasa arab... on Wed Feb 20, 2008 9:36 am

dheadz

avatar
Admin
Admin
Salam Yanna,

Ruangan untuk bahasa arab. Adakah seperti 'English Zone' yang mana ruangan ini ada di dalam kategori umum? Kalau begitu, insyaallah boleh... Saya buatkan ruangan ini nanti.

Bagus juga jika kita sama2 belajar bahasa arab ni. Harapnya ada yang boleh menjadi guru, takpun sama2 jadi guru, muridnya insyaallah ramai. Boleh tambahkan ilmu pengetahuan. Kekadang 'jealous' tengok orang lain yang fasih berbahasa 3-4 bahasa. Terer diorang ni.

3 Re: Belajar bahasa arab... on Wed Feb 20, 2008 2:26 pm

insyirah

avatar
Moderator
Moderator
Alhamdulillah.. Ana setuju jer Wink
Nak pula B Arab kan bahasa syurga, bahasa pertuturan Rasulullah... Allahuakbar... Hihihi.. Leyh la belajar arab kan. Kak Aysarahanan mungkin leh jd ustazah... hihihi... leyh kan??


_________________


"Kalau kita sayangkan kekasih kita, pastikan kita dapat selamatkan kekasih kita itu dari azab api neraka"

.:: HaRuMaN MaWaR ::.

4 Re: Belajar bahasa arab... on Wed Feb 20, 2008 2:46 pm

dheadz

avatar
Admin
Admin
OK, satu ruangan bahasa arab telah saya buatkan, di bawah kategori umum. Bolehlah kita belajar bersama nanti. Mari...

Terima kasih atas cadangan Yanna yang bagus ini. Semoga kita dapat manfaatnya bersama. Wink


_________________
Manusia selalu heboh mencari sesuatu yg bakal ditinggalkan, tapi tak heboh utk menyiapkan sesuatu yg bakal dibawa… Mari kita persiapkan diri dengan bekalan yang sepatutnya dibawa ke alam sana nanti. Wink

5 Re: Belajar bahasa arab... on Wed Feb 20, 2008 11:29 pm

aysarahanan

avatar
Moderator
Moderator
insyirah wrote:Alhamdulillah.. Ana setuju jer Wink
Nak pula B Arab kan bahasa syurga, bahasa pertuturan Rasulullah... Allahuakbar... Hihihi.. Leyh la belajar arab kan. Kak Aysarahanan mungkin leh jd ustazah... hihihi... leyh kan??

tersedak plak....
adik syira pon sama...leh jadi tutor kan? Rolling Eyes
tak pe pakat2 kerjasama na...
aysa pon kene blaja lagi ngn adik syira ni..

sama2 martabatkan bahasa Al quran ni.. Smile

6 Re: Belajar bahasa arab... on Thu Feb 21, 2008 3:40 pm

insyirah

avatar
Moderator
Moderator
Allahuakbar... Bile pulak akak belajar dngn Syira? Rolling Eyes
Adek x leh jadi tutor... Lingkup anak murid, ajaran sesat pula nnt Razz


_________________


"Kalau kita sayangkan kekasih kita, pastikan kita dapat selamatkan kekasih kita itu dari azab api neraka"

.:: HaRuMaN MaWaR ::.

7 Re: Belajar bahasa arab... on Fri Feb 22, 2008 9:25 am

yanna_syaddiqin

avatar
Ahli Junior
Ahli Junior
Alhamdulillah..syukran.. Surprised
ana xsgka cdgn kecil ini diterima..huhu
terima kasih byk2 admin yg ana hormati..
sahabat2 yg ana kasihi dunia dan akhirat..
moga pembelajaran ini mnjadikan ana
fasih berbahasa arab kelak..uhuk2..ameen.. Smile

http://www.friendster.com/muslimat

Sponsored content


View previous topic View next topic Back to top  Message [Page 1 of 1]

Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum