Komuniti Al-Insyirah

islamic finance, banking, career, peace.

Ruang Download Section dah dibuka, sila gunakan sebaiknya

You are not connected. Please login or register

Tentera Israel mengganas di bumi Palestine !

View previous topic View next topic Go down  Message [Page 1 of 1]

1 Tentera Israel mengganas di bumi Palestine ! on Tue Feb 05, 2008 11:37 am

dheadz


Admin
Admin
Saya terima gambar2 ni dari email, dah banyak kali dah sebelum ni. Cuma nak berkongsi info dan perasaan, bila korang tengok gambar2 sebegini. Kenapa penduduk Palestin diperlakukan sebegini? Kenapa mereka lagi sayangkan binatang peliharaan mereka dari manusia yang mereka tindas? Kenapa... ??? Tidak berperasaan kah askar2 Israel itu? Jawabbb... !!

**************************************************************************************











dheadz


Admin
Admin
Lagi, sambungan...







insyirah


Moderator
Moderator
Abdullah ibn Mas’ud pernah menegaskan: Binasalah mereka yang tidak dapat membezakan yang makruf dan yang mungkar dengan hatinya.

Erm... dah memang dalam Quran pun tertulis...


_________________


"Kalau kita sayangkan kekasih kita, pastikan kita dapat selamatkan kekasih kita itu dari azab api neraka"

.:: HaRuMaN MaWaR ::.

traxx_racer


Ahli Senior
Ahli Senior
sume israel sume israel..
apa suci sgt ke dorg?
ikut ati nk je aku bom israel 2

dheadz


Admin
Admin
'Bom' aje, jangan cakap je traxx. Takleh bom secara fizikal, bom cara lain. Faham ke?


_________________
Manusia selalu heboh mencari sesuatu yg bakal ditinggalkan, tapi tak heboh utk menyiapkan sesuatu yg bakal dibawa… Mari kita persiapkan diri dengan bekalan yang sepatutnya dibawa ke alam sana nanti. Wink

aysarahanan


Moderator
Moderator
zalim tol....
sekarang palestin betol2 dikuasi israel...
daulah arab yg lain pejam mate jer...tgok mende ni...

sedih bila dengar cite makcik2 palestin kat sini..
terpaksa berpindah randah tinggalkan tanah air tercinta
ladang2 ntah kemana...sedara mara entahkan hidup..entahkan mati...

antara 3 negara dataran syam kenapa..palestin jadi pilihan???/

dheadz


Admin
Admin
Tentera Isarael tu mmg Zalim. Diorang tunggu la bala bencana turun kat diorang nanti baru diorang tau langit ni tinggi rendahnya. sekarang ni seronok la buat itu semua, buat jahat la katakan, tambah pulak syaitan tiupkan semangat kejahatan yg membara lagi...

Hampeh tol.


_________________
Manusia selalu heboh mencari sesuatu yg bakal ditinggalkan, tapi tak heboh utk menyiapkan sesuatu yg bakal dibawa… Mari kita persiapkan diri dengan bekalan yang sepatutnya dibawa ke alam sana nanti. Wink

insyirah


Moderator
Moderator
Dorang nak takluk baitulmaqdis... nak msjid al-aqsa... Itu je jawapannye.


_________________


"Kalau kita sayangkan kekasih kita, pastikan kita dapat selamatkan kekasih kita itu dari azab api neraka"

.:: HaRuMaN MaWaR ::.

aysarahanan


Moderator
Moderator
nak takluk baitulmaqdis satu hal,nak cari haikal kate mereka...

tanah kat bumi palestin tu subur,banyak hasil....
makin lama makin bnyak plak tanah palestin yg diorg amik...

yang peliknyer kenapa negara2 arab lain tak membantu palestin?
adakah sebab dendam lama yg tak terbalas lagi?

kalo tengok dari jauh israel bermewah2 dengan tanah palestin,terang di simbah cahaya sedangkan palestin gelap gelita..



Last edited by aysarahanan on Fri Mar 14, 2008 12:03 am; edited 1 time in total

haziman


Ahli Senior
Ahli Senior
itulah kebanyakan islam zaman sekarang..islam pada nama jer lebih, paling kuat bersuara..cuba korang bayangkan seluruh negara islam dan rakyat islam bersatu..agak2 berani ke orang kafir nak buat perangai.

11 Re: Tentera Israel mengganas di bumi Palestine ! on Mon Feb 25, 2008 10:02 am

insyirah


Moderator
Moderator
Teringat laks artikel Ust Nasrudin ttg 'Kuatnya Iran bukan kerana Syiah, Lemahnya kita bukan kerana Ahli Sunnah' Allahuakbar... Hatta puak syiah dan sunnah pun x boleh nak disatukan, gimana nak ambil palestin sendiri? Kita hny mampu berkata2, tak mampu nak beradu tangan dgn mereka krn kite sendiri masih LEMAH. Allahuakbar, hanya doa dan air mata mampu mengiringi sahabat2 ku di palestin Sad


_________________


"Kalau kita sayangkan kekasih kita, pastikan kita dapat selamatkan kekasih kita itu dari azab api neraka"

.:: HaRuMaN MaWaR ::.

traxx_racer


Ahli Senior
Ahli Senior
bkn stakat islam je x blh unite..
ni melayu dgn melayu pn x blh bersama..
pekehey nye ini sume?
skit2 gaduh skit2 gaduh..

dheadz


Admin
Admin
Lagi gambar2 untuk renungan bersama.

*******************************************************************************

A child trying to save his mom....?

What probably she was saying to him just before she died..?

What feelings this child could have to the world of liberty from now on..?

Close your eyes for moment , make dua with heart , sure there will be somebody whose dua will be helpful..... ......












"Ya Allah!! Sebagaimana Engkau Pernah menghantar burung-burung ababil menghancurkan tentera bergajah Musyrikin , maka kami memohon kepada mu Ya Allah....... .. turunkan lah bantuan mu kali ini kepada orang orang Islam di Libanon , hancurkanlah rejim zionis..amin. ..."

(Lalu bacalah surah Al Fil / membayangkan kehancuran tentera Yahudi - dengan Izin Allah)

Surah al fil:
"A ' lam tara kayfa fa ' ala rabbuka bi as-haa bil-fiil

"A ' lam yaj ' al kaydahum fii tadliil Wa arsala alayhim tayran abaabiil

"Tarmiihim bi hijaaratim min sijjiil Fa ja ' ala hum ka asfim ma ' kuul"


_________________
Manusia selalu heboh mencari sesuatu yg bakal ditinggalkan, tapi tak heboh utk menyiapkan sesuatu yg bakal dibawa… Mari kita persiapkan diri dengan bekalan yang sepatutnya dibawa ke alam sana nanti. Wink

Sponsored content


View previous topic View next topic Back to top  Message [Page 1 of 1]

Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum