Komuniti Al-Insyirah

islamic finance, banking, career, peace.

Ruang Download Section dah dibuka, sila gunakan sebaiknya

You are not connected. Please login or register

HARGAILAH SEBUAH PERSAHABATAN KERANA DISEBALIKNYA TERSIMPUL

View previous topic View next topic Go down  Message [Page 1 of 1]

islamicboy


Ahli Senior
Ahli Senior



Satu-satunya cara agar kita memperolehi kasih sayang, ialah jangan menuntut agar kita dicintai, tetapi mulailah memberi kasih sayang kepada orang lain tanpa mengharapkan balasan. (Dale Carnagie)

Orang yang menunjukkan kebaikkan kepada anda adalah sahabat yang baik. Dan orang yang menunjukkan kesalahan anda adalah sahabat yang paling baik. (Hukama)




Terkadang ada saat-saat dalam hidup ketika kita merindukan seseorang
begitu dalam, hingga kita ingin mengambilnya dari angan- angan kita, lalu memeluknya erat-erat !
Ketika pintu kebahagiaan tertutup, pintu yang lain terbuka...tetapi, seringkali kita memandang terlalu lama pada pintu yang tertutup hingga
kita tidak melihat pintu yang lain, yang telah terbuka bagi kita.
Jangan percaya penglihatan; penglihatan dapat menipu.
Jangan percaya kekayaan; kekayaan dapat sirna.
Percayalah pada dia yang dapat membuatmu tersenyum, sebab hanya senyumlah
yang dibutuhkan untuk mengubah hari gelap menjadi terang.
Carilah dia, yang membuat hatimu tersenyum.
Angankan apa yang kita ingin angankan...pergilah kemana kita ingin
pergi...
Sebab hidup hanya satu kali dan kita hanya memiliki satu kesempatan untuk melakukan segala hal yang
kita ingin lakukan.
Semoga engkau punya cukup kebahagiaan untuk membuatmu tersenyum, cukup pencobaan untuk membuatmu kuat, cukup penderitaan untuk tetap menjadikanmu manusiawi, dan cukup pengharapan untuk menjadikanmu bahagia.
Mereka yang paling berbahagia tidaklah harus memiliki yang terbaik dari segala sesuatu. Mereka hanya mengoptimalkan segala sesuatu yang datang
dalam perjalanan hidup mereka.
Masa depan yang paling gemilang akan selalu dapat diraih dengan melupakan masa lalu yang kelabu. Engkau tidak akan dapat maju dalam hidup hingga
engkau melepaskan segala kegagalan dan sakit hatimu.
Ketika engkau dilahirkan, engkau menangis sementara semua orang di
sekelilingmu tersenyum. Jalani hidupmu sedemikian rupa, hingga pada
akhirnya
engkaulah satu-satunya yang tersenyum sementara semua orang di
sekelilingmu
menangis.
Jangan hitung tahun-tahun yang lewat, hitunglah saat-saat yang indah ..
Hidup tidak diukur dengan banyaknya napas yang kita hirup; melainkan
dengan saat-saat di mana kita menarik napas bahagia.

http://azizul.proboards91.com/

amalina.azra


Ahli Baru
Ahli Baru
Bercakap tentang sahabat, ia mengingatkan saya kepada sahabat baik saya. Kami berkawan sejak kami darjah dua lagi. Hubungan kami terputus kerana saya berpindah. Saya amat menyayangi dia kerana di sekolah dia lah satu-satunya kawan yang setia disisi. senang susah saya, dia lah orang yang sentiasa bersama saya.

Apa yang buat saya terkilan, akhir tahun lepas kami dapat berhubung semula. Kami bertukar-tukar no. telefon dengan harapan kami tak putus hubungan lagi. Tetapi apa yang berlaku lain dari apa yang saya jangkakan. Dia dah tak nak berhubung dengan saya lagi. Saya hantar mesej tak berbalas. Saya sampaikan salam saya melalui seorang rakan yang sekelas sengan t mpat dia belajar pun tiada respon.

Sedih sangat bila dia buat mcm ni. Kadang-kadang bila perasaan rindu tu datang, saya hanya mampu menangis dan pendam sorang-sorang. Saya bingung kenapa dia buat saya macam ni. Apa pun yang dia buat kat saya, saya sentiasa menyayangi dia dan mendoakan kesejahteraan dia. Semoga satu hari terlintas difikiran dia tentang diri saya yang sudah lama merinduinya......

View previous topic View next topic Back to top  Message [Page 1 of 1]

Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum