Komuniti Al-Insyirah

islamic finance, banking, career, peace.

Ruang Download Section dah dibuka, sila gunakan sebaiknya

You are not connected. Please login or register

jenis2 setan

View previous topic View next topic Go down  Message [Page 1 of 1]

1 jenis2 setan on Mon Jan 07, 2008 1:42 am

haziman


Ahli Senior
Ahli Senior
Jenis setan..

Simpanlah baik2 email ini Dan sebarkan pada rakan2 anda sebagai
Peringatan Kita setiap Hari dimana syaitan2 kurang ajar ini mengganggu hidup harian yang mungkin selama ini Kita tidar sedar hasutan mereka.

Sampaikan kepada sekalian muslimin/muslimat yang lain semoga menjadi pedoman hidup hingga ke akhir hayat ,Insya'Allah.

Umar al-Khattab r. A berkata, terdapat 9 jenis anak syaitan :

1. Zalituun
Duduk di pasar/kedai supaya manusia hilang sifat jimat cermat. Menggodasupaya manusia berbelanja lebih Dan membeli barang-barang yang tidak perlu.

2. Wathiin
Pergi kepada orang yang mendapat musibah supaya bersangka buruk terhadap Allah.

3. A'awan
Menghasut sultan/raja/ pemerintah supaya tidak mendekati rakyat. Seronok dengan kedudukan/kekayaan hingga terabai kebajikan rakyat Dan tidak mahu mendengar nasihat para ulama.

4. Haffaf
Berkawan baik dengan kaki botol. Suka menghampiri orang yang berada di tempat-tempat maksiat (cth : disko, kelab mlm & kempat yg Ada minuman
Keras).

5. Murrah
Merosakkan Dan melalaikan ahli Dan orang yg sukakan muzik sehingga lupa kepada Allah. Mereka ini tenggelam dalam keseronokan Dan glamour etc.

6. Masuud
Duduk di bibir mulut manusia supaya melahirkan fitnah, gosip, umpatan Dan apa sahaja penyakit yg mula dari kata-kata mulut.

7. Daasim
(BERILAH SALAM SEBELUM MASUK KE RUMAH...) Duduk di pintu rumah Kita. Jika tidak memberi salam ketika masuk ke rumah, Daasim akan bertindak agar berlaku keruntuhan rumahtangga suami isteri bercerai-berai, suami bertindak ganas, memukul isteri, isteri hilang pertimbangan menuntut cerai, anak-anak didera Dan pelbagai bentuk kemusnahan rumah tangga lagi).

8. Walahaan
Menimbulkan rasa was-was dalam diri manusia khususnya ketika berwuduk Dan solat Dan menjejaskan ibadat-ibadat Kita yg lain.

9. Lakhuus
Merupakan sahabat orang Majusi yang menyembah api/matahari.

Dan yang akhir-akhir in yang paling teruk!
(SCROLL DI BAWAH)..

10. Isetan.
Sebuah pasaraya yg terkemuka di seluruh duniawi. Terdapat di sekitar Lembah Klang , Singapore , Beijing &.....

Kebaikan : Memberi potongan harga pada Karnival jualan.

Keburukan : Melalaikan manusia bershopping sehingga lupa waktu sembahyang Dan lupe yg lakinya dah tunggu kat kereta.

Pesanan : Shopping TU agak2 sikit, jangan sampai berlebih2an pulak.Membazir itulah sebenarnya amalan Syaitan.

11. Hindusetan
Nie mereka2 yg menonton criter hindustan, sampai masuk waktu
Sembahyang,maseh menyonggol depan TV.....kapala keluar tanduk, tak sedar....... jadi lah hindusetan !!!

12. Santan
Yang ini aje nampaknya... . Berguna sedikit untuk masak Kari Dan masak lemak.

Ha..tapi tak tau..banyak santan in naik arr kolesterol pastu dpt
Penyakit kronik seperti darah tinggi Dan sakit jantung...hmmm


fwd emel.. sunny sunny

2 salam... on Mon Jan 07, 2008 2:14 pm

syafinur


Ahli Aktif
Ahli Aktif
salam.......apesal plak ader tambahan nie confius la. But still good info Laughing

3 Re: jenis2 setan on Mon Jan 07, 2008 3:56 pm

dheadz


Admin
Admin
Tambahan nama setan tu untuk menceriakan suasana je syafinur.


_________________
Manusia selalu heboh mencari sesuatu yg bakal ditinggalkan, tapi tak heboh utk menyiapkan sesuatu yg bakal dibawa… Mari kita persiapkan diri dengan bekalan yang sepatutnya dibawa ke alam sana nanti. Wink

4 Re: jenis2 setan on Mon Jan 07, 2008 11:50 pm

fazley


Ahli Junior
Ahli Junior
hehehe...mcm2 name syaitan ni ek.....subhanallah.....

5 Re: jenis2 setan on Tue Jan 08, 2008 9:06 pm

syafinur


Ahli Aktif
Ahli Aktif
owh...mcm tu ka dheadz br ana faham

6 Re: jenis2 setan on Wed Jan 30, 2008 12:49 pm

traxx_racer


Ahli Senior
Ahli Senior
hihi..
aku suka aku suka.
ini namanya info yang baagus sesgt

7 Re: jenis2 setan Today at 5:57 pm

Sponsored content


View previous topic View next topic Back to top  Message [Page 1 of 1]

Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum