Komuniti Al-Insyirah

islamic finance, banking, career, peace.

Ruang Download Section dah dibuka, sila gunakan sebaiknya

You are not connected. Please login or register

Teka-Teki

Go to page : Previous  1, 2, 3

View previous topic View next topic Go down  Message [Page 3 of 3]

1 Teka-Teki on Wed Feb 20, 2008 2:32 pm

insyirah


Moderator
Moderator
First topic message reminder :

Assalamualaikum Smile

Teka-teki pertama:
Kat mana paling banyak khalifah?

Selamat menjawab...


_________________


"Kalau kita sayangkan kekasih kita, pastikan kita dapat selamatkan kekasih kita itu dari azab api neraka"

.:: HaRuMaN MaWaR ::.

51 Re: Teka-Teki on Wed Apr 16, 2008 4:26 pm

insyirah


Moderator
Moderator
Salah jugak la traxx... Smile
Tak de lagi ker jawapan lain?


_________________


"Kalau kita sayangkan kekasih kita, pastikan kita dapat selamatkan kekasih kita itu dari azab api neraka"

.:: HaRuMaN MaWaR ::.

52 Re: Teka-Teki on Wed Apr 16, 2008 4:53 pm

dheadz


Admin
Admin
camane ngan jawapan patung ayam?
takpun tahi ayam? takpun mak yam? tom yam ke?

eheheheh... banyaknye jawapan dalam satu post. Very Happy


_________________
Manusia selalu heboh mencari sesuatu yg bakal ditinggalkan, tapi tak heboh utk menyiapkan sesuatu yg bakal dibawa… Mari kita persiapkan diri dengan bekalan yang sepatutnya dibawa ke alam sana nanti. Wink

53 Re: Teka-Teki on Mon Apr 21, 2008 3:58 pm

traxx_racer


Ahli Senior
Ahli Senior
nek yam jwpn dia..
wakakkakaka

54 Re: Teka-Teki on Fri May 16, 2008 5:14 pm

insyirah


Moderator
Moderator
ayam belanda la sebab KENE BOIKOT... kui kui kui


_________________


"Kalau kita sayangkan kekasih kita, pastikan kita dapat selamatkan kekasih kita itu dari azab api neraka"

.:: HaRuMaN MaWaR ::.

55 Re: Teka-Teki on Fri May 16, 2008 5:53 pm

dheadz


Admin
Admin
Haaa.. ayam belanda pun kena? Cian ayam tu...

Lagi, lagi... ak teka-teki lain.


_________________
Manusia selalu heboh mencari sesuatu yg bakal ditinggalkan, tapi tak heboh utk menyiapkan sesuatu yg bakal dibawa… Mari kita persiapkan diri dengan bekalan yang sepatutnya dibawa ke alam sana nanti. Wink

56 Re: Teka-Teki on Tue Aug 12, 2008 6:06 pm

aysarahanan


Moderator
Moderator
tak tau la sahabat semua dah penah dengar ...

byk2 buah ...buah ape yg makan buah... Very Happy

57 Re: Teka-Teki on Wed Aug 13, 2008 10:54 pm

azizul


Admin
Admin
buah hati kot? Very Happy

http://al-insyirah.forummotion.com

58 Re: Teka-Teki on Thu Aug 14, 2008 12:51 am

aysarahanan


Moderator
Moderator
buah hati?

x tepat ..... Very Happy

59 Re: Teka-Teki on Thu Aug 21, 2008 4:01 pm

insyirah


Moderator
Moderator
aysarahanan wrote:tak tau la sahabat semua dah penah dengar ...

byk2 buah ...buah ape yg makan buah... Very Happy

Buah Mulut ker kak Aysa? Laughing


_________________


"Kalau kita sayangkan kekasih kita, pastikan kita dapat selamatkan kekasih kita itu dari azab api neraka"

.:: HaRuMaN MaWaR ::.

60 Re: Teka-Teki on Mon Aug 25, 2008 5:55 pm

aysarahanan


Moderator
Moderator
jawapan dek insyirah juga x tepat....

ade sape 2 lgi nak jawab....

kalo dah xde aysa nak kasi jawapan...
hihi

61 Re: Teka-Teki on Fri Nov 07, 2008 3:21 pm

indah


Ahli Aktif
Ahli Aktif
Nak teka teki lagi....

http://www.shindah.blogspot.com

62 Re: Teka-Teki on Wed Nov 12, 2008 5:14 pm

dheadz


Admin
Admin
Nak lagi ye, okay cuba yg ni pulak?

"Apakah bendanya, yang apabila matahari terbenam... ia turun ke bumi, dan apabila matahari naik... ia naik ke langit?"

Haaa, silalah jawab yee... Wink


_________________
Manusia selalu heboh mencari sesuatu yg bakal ditinggalkan, tapi tak heboh utk menyiapkan sesuatu yg bakal dibawa… Mari kita persiapkan diri dengan bekalan yang sepatutnya dibawa ke alam sana nanti. Wink

63 Re: Teka-Teki on Thu Nov 13, 2008 5:14 pm

indah


Ahli Aktif
Ahli Aktif
cahaya ? boleh ke cahaya jawapan dia

http://www.shindah.blogspot.com

64 Re: Teka-Teki on Thu Nov 13, 2008 5:30 pm

dheadz


Admin
Admin
indah wrote:cahaya ? boleh ke cahaya jawapan dia
Emm... tak tepat, bukan itu jawapan yg dicari....
cuba lagi ek... Wink


_________________
Manusia selalu heboh mencari sesuatu yg bakal ditinggalkan, tapi tak heboh utk menyiapkan sesuatu yg bakal dibawa… Mari kita persiapkan diri dengan bekalan yang sepatutnya dibawa ke alam sana nanti. Wink

65 Re: Teka-Teki on Wed Nov 19, 2008 3:52 pm

indah


Ahli Aktif
Ahli Aktif
bunga morning glory?

http://www.shindah.blogspot.com

66 Re: Teka-Teki on Thu Nov 20, 2008 12:28 pm

dheadz


Admin
Admin
Bunga morning glory tak turun ke bumi, bukan ini jawapannya.. cuba lagii... Smile

Yang lain tak nak cuba ke?


_________________
Manusia selalu heboh mencari sesuatu yg bakal ditinggalkan, tapi tak heboh utk menyiapkan sesuatu yg bakal dibawa… Mari kita persiapkan diri dengan bekalan yang sepatutnya dibawa ke alam sana nanti. Wink

67 Re: Teka-Teki Today at 7:32 pm

Sponsored content


View previous topic View next topic Back to top  Message [Page 3 of 3]

Go to page : Previous  1, 2, 3

Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum