Komuniti Al-Insyirah

islamic finance, banking, career, peace.

Ruang Download Section dah dibuka, sila gunakan sebaiknya

You are not connected. Please login or register

Teka-Teki

Go to page : Previous  1, 2, 3  Next

View previous topic View next topic Go down  Message [Page 2 of 3]

1 Teka-Teki on Wed Feb 20, 2008 2:32 pm

insyirah


Moderator
Moderator
First topic message reminder :

Assalamualaikum Smile

Teka-teki pertama:
Kat mana paling banyak khalifah?

Selamat menjawab...


_________________


"Kalau kita sayangkan kekasih kita, pastikan kita dapat selamatkan kekasih kita itu dari azab api neraka"

.:: HaRuMaN MaWaR ::.

26 Re: Teka-Teki on Mon Mar 17, 2008 7:59 am

insyirah


Moderator
Moderator
Apa yang ayam di luar, ikan di dalam...? Very Happy


_________________


"Kalau kita sayangkan kekasih kita, pastikan kita dapat selamatkan kekasih kita itu dari azab api neraka"

.:: HaRuMaN MaWaR ::.

27 Re: Teka-Teki on Mon Mar 17, 2008 11:30 am

dheadz


Admin
Admin
Emm.. macam pernah dengar jer teka teki nih. Takpe, biarkan orang lain jawab dulu... Kendian nanti, kalau takde sesaper dapat, biar den yang jawab. Very Happy


_________________
Manusia selalu heboh mencari sesuatu yg bakal ditinggalkan, tapi tak heboh utk menyiapkan sesuatu yg bakal dibawa… Mari kita persiapkan diri dengan bekalan yang sepatutnya dibawa ke alam sana nanti. Wink

28 Re: Teka-Teki on Mon Mar 17, 2008 1:26 pm

azizul


Admin
Admin
ayam brand chili tuna... hehehe... sekarang tengah ada promosi di kebanyakan rangkaian kedai2 runcit... beli lah... sedap..hehehe

http://al-insyirah.forummotion.com

29 Re: Teka-Teki on Tue Mar 18, 2008 7:55 am

insyirah


Moderator
Moderator
Kuikuikui.... Very Happy Boleh la diterima jawapan Azizul tu. Ada teka-teki lain tak ni? Hehehehe... Sila la...


_________________


"Kalau kita sayangkan kekasih kita, pastikan kita dapat selamatkan kekasih kita itu dari azab api neraka"

.:: HaRuMaN MaWaR ::.

30 Re: Teka-Teki on Wed Mar 19, 2008 5:12 pm

azizul


Admin
Admin
okey... ni teka teki azizul pulak.

dua apek tolak satu apek hasilnya apa?

http://al-insyirah.forummotion.com

31 Re: Teka-Teki on Fri Mar 21, 2008 10:13 am

dheadz


Admin
Admin
Admin wrote:okey... ni teka teki azizul pulak.

dua apek tolak satu apek hasilnya apa?
apek tu jatuh.

Very Happy


_________________
Manusia selalu heboh mencari sesuatu yg bakal ditinggalkan, tapi tak heboh utk menyiapkan sesuatu yg bakal dibawa… Mari kita persiapkan diri dengan bekalan yang sepatutnya dibawa ke alam sana nanti. Wink

32 Re: Teka-Teki on Fri Mar 21, 2008 10:59 am

azizul


Admin
Admin
heheheh..... betul..

http://al-insyirah.forummotion.com

33 Re: Teka-Teki on Tue Mar 25, 2008 9:33 am

dheadz


Admin
Admin
Teka teki lagi:

Dalam banyak2 kerusi, kerusi apa yang boleh duduk? Very Happy


_________________
Manusia selalu heboh mencari sesuatu yg bakal ditinggalkan, tapi tak heboh utk menyiapkan sesuatu yg bakal dibawa… Mari kita persiapkan diri dengan bekalan yang sepatutnya dibawa ke alam sana nanti. Wink

34 Re: Teka-Teki on Thu Mar 27, 2008 12:21 pm

syafinur


Ahli Aktif
Ahli Aktif
salam....peliknya soalan tu. kerusi aper ya

35 Re: Teka-Teki on Thu Mar 27, 2008 5:10 pm

dheadz


Admin
Admin
Pelik ke Syafinur, biasa la... teka-teki mmg camtu. Very Happy
Cubalah teka.


_________________
Manusia selalu heboh mencari sesuatu yg bakal ditinggalkan, tapi tak heboh utk menyiapkan sesuatu yg bakal dibawa… Mari kita persiapkan diri dengan bekalan yang sepatutnya dibawa ke alam sana nanti. Wink

36 Re: Teka-Teki on Thu Mar 27, 2008 5:33 pm

azizul


Admin
Admin
takde idea lo... kerusi malas kot..

http://al-insyirah.forummotion.com

37 Re: Teka-Teki on Fri Mar 28, 2008 10:56 am

dheadz


Admin
Admin
Admin wrote:takde idea lo... kerusi malas kot..
Bukan, sila teka lagi. Razz


_________________
Manusia selalu heboh mencari sesuatu yg bakal ditinggalkan, tapi tak heboh utk menyiapkan sesuatu yg bakal dibawa… Mari kita persiapkan diri dengan bekalan yang sepatutnya dibawa ke alam sana nanti. Wink

38 Re: Teka-Teki on Mon Mar 31, 2008 8:55 am

insyirah


Moderator
Moderator
Kerusi DUDUK la... Rolling Eyes

hihi, blurrr... Razz


_________________


"Kalau kita sayangkan kekasih kita, pastikan kita dapat selamatkan kekasih kita itu dari azab api neraka"

.:: HaRuMaN MaWaR ::.

39 Re: Teka-Teki on Mon Mar 31, 2008 12:36 pm

dheadz


Admin
Admin
insyirah wrote:Kerusi DUDUK la... Rolling Eyes

hihi, blurrr... Razz
Pun bukan.... Razz Susah ke? Takpe, itu cabaran namanya. pirat

Think out of the box.


_________________
Manusia selalu heboh mencari sesuatu yg bakal ditinggalkan, tapi tak heboh utk menyiapkan sesuatu yg bakal dibawa… Mari kita persiapkan diri dengan bekalan yang sepatutnya dibawa ke alam sana nanti. Wink

40 Re: Teka-Teki on Mon Apr 07, 2008 7:16 pm

traxx_racer


Ahli Senior
Ahli Senior
hehe aku rasa sume kerusi blh duduk..

41 Re: Teka-Teki on Tue Apr 08, 2008 11:13 am

dheadz


Admin
Admin
traxx_racer wrote:hehe aku rasa sume kerusi blh duduk..
Ye ke Traxx? Tidak rasanya, kerusi itu terletak, diletakkan.

Teka laa..


_________________
Manusia selalu heboh mencari sesuatu yg bakal ditinggalkan, tapi tak heboh utk menyiapkan sesuatu yg bakal dibawa… Mari kita persiapkan diri dengan bekalan yang sepatutnya dibawa ke alam sana nanti. Wink

42 Re: Teka-Teki on Wed Apr 09, 2008 12:22 pm

traxx_racer


Ahli Senior
Ahli Senior
maksud kau kta yg duduk ke atau kerusi 2 yg duduk?

43 Re: Teka-Teki on Wed Apr 09, 2008 12:31 pm

dheadz


Admin
Admin
OK lah. Nah hint sikit.

Hint: Jawapannya ada kena mengena dengan perkataan 'kerusi'. Apa agaknya?


_________________
Manusia selalu heboh mencari sesuatu yg bakal ditinggalkan, tapi tak heboh utk menyiapkan sesuatu yg bakal dibawa… Mari kita persiapkan diri dengan bekalan yang sepatutnya dibawa ke alam sana nanti. Wink

44 Re: Teka-Teki on Wed Apr 09, 2008 6:24 pm

traxx_racer


Ahli Senior
Ahli Senior
kerusi urut he2 betul ke 2?

45 Re: Teka-Teki on Thu Apr 10, 2008 8:55 am

insyirah


Moderator
Moderator
Pengerusi Laughing

Huhu, blur la...
Laughing


_________________


"Kalau kita sayangkan kekasih kita, pastikan kita dapat selamatkan kekasih kita itu dari azab api neraka"

.:: HaRuMaN MaWaR ::.

46 Re: Teka-Teki on Thu Apr 10, 2008 10:32 am

dheadz


Admin
Admin
insyirah wrote:Pengerusi Laughing
Akhirnya, Insyirah berjaya menjawab dengan tepat. Tahniah.

Kenapa? Tak percaya ke itu jawapannya? Takpe, itu lumrah teka teki, kan?



Last edited by dheadz on Thu Apr 10, 2008 10:33 am; edited 1 time in total (Reason for editing : i put a color for the word pengerusi, as it was colored earlier.)


_________________
Manusia selalu heboh mencari sesuatu yg bakal ditinggalkan, tapi tak heboh utk menyiapkan sesuatu yg bakal dibawa… Mari kita persiapkan diri dengan bekalan yang sepatutnya dibawa ke alam sana nanti. Wink

47 Re: Teka-Teki on Thu Apr 10, 2008 11:25 am

insyirah


Moderator
Moderator
Owh Smile
Mula-mula memang tak sangka pun, sebab dheadz cakap ada kaitan dengan 'kerusi' so, thinking more... Very Happy Alhamdulillah selesai juga Smile

Ayam apa yang tak leh di makan?

*teka teki ni sengal sikit, humor.. Cool


_________________


"Kalau kita sayangkan kekasih kita, pastikan kita dapat selamatkan kekasih kita itu dari azab api neraka"

.:: HaRuMaN MaWaR ::.

48 Re: Teka-Teki on Thu Apr 10, 2008 11:40 am

dheadz


Admin
Admin
insyirah wrote:Ayam apa yang tak leh di makan?
Ulu Yam - tempat berkelah, bersantai. OK ke?


_________________
Manusia selalu heboh mencari sesuatu yg bakal ditinggalkan, tapi tak heboh utk menyiapkan sesuatu yg bakal dibawa… Mari kita persiapkan diri dengan bekalan yang sepatutnya dibawa ke alam sana nanti. Wink

49 Re: Teka-Teki on Thu Apr 10, 2008 11:58 am

insyirah


Moderator
Moderator
Salah
Cube lagi, hehehe. Jawapan ni pun 'sengal' agaknye.


_________________


"Kalau kita sayangkan kekasih kita, pastikan kita dapat selamatkan kekasih kita itu dari azab api neraka"

.:: HaRuMaN MaWaR ::.

50 Re: Teka-Teki on Fri Apr 11, 2008 6:25 pm

traxx_racer


Ahli Senior
Ahli Senior
ayam brand kot hehe sebab dlm 2 ikan sardin..

jwpn dia pengerusi ke dhead.. wuahahaha

51 Re: Teka-Teki Today at 8:07 am

Sponsored content


View previous topic View next topic Back to top  Message [Page 2 of 3]

Go to page : Previous  1, 2, 3  Next

Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum