Komuniti Al-Insyirah

islamic finance, banking, career, peace.

Ruang Download Section dah dibuka, sila gunakan sebaiknya

You are not connected. Please login or register

Teka-Teki

Go to page : 1, 2, 3  Next

View previous topic View next topic Go down  Message [Page 1 of 3]

1 Teka-Teki on Wed Feb 20, 2008 2:32 pm

insyirah


Moderator
Moderator
Assalamualaikum Smile

Teka-teki pertama:
Kat mana paling banyak khalifah?

Selamat menjawab...


_________________


"Kalau kita sayangkan kekasih kita, pastikan kita dapat selamatkan kekasih kita itu dari azab api neraka"

.:: HaRuMaN MaWaR ::.

2 Re: Teka-Teki on Wed Feb 20, 2008 2:34 pm

dheadz


Admin
Admin
Kat mana ek? Kat Malaysia kot.


_________________
Manusia selalu heboh mencari sesuatu yg bakal ditinggalkan, tapi tak heboh utk menyiapkan sesuatu yg bakal dibawa… Mari kita persiapkan diri dengan bekalan yang sepatutnya dibawa ke alam sana nanti. Wink

3 Re: Teka-Teki on Wed Feb 20, 2008 2:42 pm

insyirah


Moderator
Moderator
Hikhik.. Try again Smile
Salah tu akhi. Tak tepat Smile
Teka teki budak tadika nih... Ana dulu pun x dapat jawab.. Malu sangat2 sbb budak tadika yang dapat jawab soalan ni. hihihi...


_________________


"Kalau kita sayangkan kekasih kita, pastikan kita dapat selamatkan kekasih kita itu dari azab api neraka"

.:: HaRuMaN MaWaR ::.

4 Re: Teka-Teki on Thu Feb 21, 2008 2:04 pm

traxx_racer


Ahli Senior
Ahli Senior
kt arab kot..
hehehe.. btul ker?

5 Re: Teka-Teki on Thu Feb 21, 2008 2:13 pm

dheadz


Admin
Admin
Teka teki ni mesti ada muslihat di sebaliknya.

Jawapannya mungkin: Kat mana-mana sahaja.


_________________
Manusia selalu heboh mencari sesuatu yg bakal ditinggalkan, tapi tak heboh utk menyiapkan sesuatu yg bakal dibawa… Mari kita persiapkan diri dengan bekalan yang sepatutnya dibawa ke alam sana nanti. Wink

6 Re: Teka-Teki on Thu Feb 21, 2008 3:43 pm

insyirah


Moderator
Moderator
Salah kak aysa
Akhi dheadz pun salah juge Razz

cepat... gunekan otak sebaiknye.. hehehe, haritu baca sorang budak leh hafal kamus dlm masa beberapa waktu, dia hny guna otak beberapa peratus je. Huhuhu... Maknenye... kita ni guna otak JAUH lebih sikit. Kan?


_________________


"Kalau kita sayangkan kekasih kita, pastikan kita dapat selamatkan kekasih kita itu dari azab api neraka"

.:: HaRuMaN MaWaR ::.

7 Re: Teka-Teki on Fri Feb 22, 2008 7:57 am

haziman


Ahli Senior
Ahli Senior
klalifah ni kat banyak maksud dia..klalifah yang mana satu

8 Re: Teka-Teki on Fri Feb 22, 2008 9:21 am

insyirah


Moderator
Moderator
Ok lah.. Ana bg jawapan yerk...
Maksud teka teki nih: Kat BUMI sebab kita SEMUA adalah Khalifah Allah. Bukan kat mesir, bukan kat arab, bukan kat malaysia tapi kat BUMI... Sbb kita semua kan Khalifah Allah. Tul x? Jawapan ni budak tadika yang jawab. Allahuakbar... menitis air mata ana sbb terharu dengan budak tu... Smile

Terus terlintas di hati, alangkah indahnye andai ana mampu suatu hari nanti tarbiyyah anak-anak sebegini.. Allahuakbaar... Smile


_________________


"Kalau kita sayangkan kekasih kita, pastikan kita dapat selamatkan kekasih kita itu dari azab api neraka"

.:: HaRuMaN MaWaR ::.

9 Re: Teka-Teki on Fri Feb 22, 2008 10:13 am

dheadz


Admin
Admin
Kat bumi? Haaa... Neutral Sebelum ni dah terpikir jawapan tu. Tapi bila dipikir balik (waktu berfikir tu), takkan lah, kat mana lagi ada khalifah, selain bumi? Planet pluto, ade ke khalifah? Isk isk... drunken

Ok, teka teki seterusnya, sapa ada lagi?


_________________
Manusia selalu heboh mencari sesuatu yg bakal ditinggalkan, tapi tak heboh utk menyiapkan sesuatu yg bakal dibawa… Mari kita persiapkan diri dengan bekalan yang sepatutnya dibawa ke alam sana nanti. Wink

10 Re: Teka-Teki on Fri Feb 22, 2008 11:03 am

insyirah


Moderator
Moderator
teka teki seterusnye nnt ana pikirkan dulu.. ana ade teka teki ni tapi lum dapat jawapan lagi. heheh, susah sangat nak dapat jawapan.


_________________


"Kalau kita sayangkan kekasih kita, pastikan kita dapat selamatkan kekasih kita itu dari azab api neraka"

.:: HaRuMaN MaWaR ::.

11 Re: Teka-Teki on Fri Feb 22, 2008 7:34 pm

aysarahanan


Moderator
Moderator
adeii baru tertengok topik ni....

semua manusia kat bumi ni khalifah...(insan)
kelebihan Allah pilih manusia jadi khalifah... Crying or Very sad

12 Re: Teka-Teki on Sun Feb 24, 2008 1:49 am

haziman


Ahli Senior
Ahli Senior
24434 nombor tepon apa??

13 Re: Teka-Teki on Mon Feb 25, 2008 10:47 am

dheadz


Admin
Admin
haziman wrote:24434 nombor tepon apa??
no tepon Pak Kassim. Very Happy

Bukan... itu jumpah rakaat dalam setiap sembahyang 5 waktu kita sehari. Kan?


_________________
Manusia selalu heboh mencari sesuatu yg bakal ditinggalkan, tapi tak heboh utk menyiapkan sesuatu yg bakal dibawa… Mari kita persiapkan diri dengan bekalan yang sepatutnya dibawa ke alam sana nanti. Wink

14 Re: Teka-Teki on Mon Feb 25, 2008 11:22 am

insyirah


Moderator
Moderator
No tepon Kekasih la Dheadz... Razz
Bukan JUMLAH rakaat tapi panggilan seruan Azan...
JUMLAH rakaat= 2+4+4+3+4 bersamaan 17 rakaat... Hihi... Wink


_________________


"Kalau kita sayangkan kekasih kita, pastikan kita dapat selamatkan kekasih kita itu dari azab api neraka"

.:: HaRuMaN MaWaR ::.

15 Re: Teka-Teki on Mon Feb 25, 2008 3:22 pm

haziman


Ahli Senior
Ahli Senior
ya,korang betol

16 Re: Teka-Teki on Mon Feb 25, 2008 4:57 pm

dheadz


Admin
Admin
Nampaknya semua teki sebelum ni dah diteka. Very Happy OK, mari kita beralih ke teka teki seterusnya.

Motosikal jadi basikal, kereta pun jadi basikal, lori pun jadi basikal, dan kemudian... basikal jadi apa agaknya?


_________________
Manusia selalu heboh mencari sesuatu yg bakal ditinggalkan, tapi tak heboh utk menyiapkan sesuatu yg bakal dibawa… Mari kita persiapkan diri dengan bekalan yang sepatutnya dibawa ke alam sana nanti. Wink

17 Re: Teka-Teki on Mon Feb 25, 2008 5:05 pm

insyirah


Moderator
Moderator
basikal jadi banyak Wink


_________________


"Kalau kita sayangkan kekasih kita, pastikan kita dapat selamatkan kekasih kita itu dari azab api neraka"

.:: HaRuMaN MaWaR ::.

18 Re: Teka-Teki on Mon Feb 25, 2008 5:42 pm

dheadz


Admin
Admin
insyirah wrote:basikal jadi banyak Wink
Wah, Insyirah telah menjawab dengan tepatnya. Tahniah.

flower

soklan ni senang kot. scratch Very Happy


_________________
Manusia selalu heboh mencari sesuatu yg bakal ditinggalkan, tapi tak heboh utk menyiapkan sesuatu yg bakal dibawa… Mari kita persiapkan diri dengan bekalan yang sepatutnya dibawa ke alam sana nanti. Wink

19 Re: Teka-Teki on Wed Feb 27, 2008 10:57 am

traxx_racer


Ahli Senior
Ahli Senior
ok2.. teka teki lain plak..
jalan yang ditakuti.. apa dia?

20 Re: Teka-Teki on Wed Feb 27, 2008 12:32 pm

insyirah


Moderator
Moderator
Jalan mati... Very Happy

Betul ker ni?


_________________


"Kalau kita sayangkan kekasih kita, pastikan kita dapat selamatkan kekasih kita itu dari azab api neraka"

.:: HaRuMaN MaWaR ::.

21 Re: Teka-Teki on Wed Feb 27, 2008 6:21 pm

traxx_racer


Ahli Senior
Ahli Senior
waahahaha..
betul r... terer r lu..

22 Re: Teka-Teki on Tue Mar 11, 2008 9:09 am

insyirah


Moderator
Moderator
Kenapa sainstis botak didepan, manakala ahli sejarah botak di belakang? Laughing


_________________


"Kalau kita sayangkan kekasih kita, pastikan kita dapat selamatkan kekasih kita itu dari azab api neraka"

.:: HaRuMaN MaWaR ::.

23 Re: Teka-Teki on Tue Mar 11, 2008 9:37 am

dheadz


Admin
Admin
insyirah wrote:Kenapa sainstis botak didepan, manakala ahli sejarah botak di belakang? Laughing
Mmm.. yang ni mungkin agak senang dijawab. Very Happy

Jawapannya: Saintis pemikirannya lebih kepada memikirkan masa hadapan, jadi kepala pun botak kat depan. Manakala, ahli Sejarah pulak cenderung memikirkan masa silam/lampau (dah lepas, belakang hari), jadi kepalanya pun botak kat belakang. Hehhhe... Razz


_________________
Manusia selalu heboh mencari sesuatu yg bakal ditinggalkan, tapi tak heboh utk menyiapkan sesuatu yg bakal dibawa… Mari kita persiapkan diri dengan bekalan yang sepatutnya dibawa ke alam sana nanti. Wink

24 Re: Teka-Teki on Tue Mar 11, 2008 12:06 pm

insyirah


Moderator
Moderator
Hehehe, betul tuh Very Happy

"Macam mana pula kalau botak di tengah-tengah?"
Laughing


_________________


"Kalau kita sayangkan kekasih kita, pastikan kita dapat selamatkan kekasih kita itu dari azab api neraka"

.:: HaRuMaN MaWaR ::.

25 Re: Teka-Teki on Thu Mar 13, 2008 1:21 pm

traxx_racer


Ahli Senior
Ahli Senior
mgkn pasal hari2 fikir kot 2 pasal botak tgh

26 Re: Teka-Teki Today at 8:05 am

Sponsored content


View previous topic View next topic Back to top  Message [Page 1 of 3]

Go to page : 1, 2, 3  Next

Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum