Komuniti Al-Insyirah

islamic finance, banking, career, peace.

Ruang Download Section dah dibuka, sila gunakan sebaiknya
Similar topics

You are not connected. Please login or register

Benarkah Armstrong mendarat di bulan ???

View previous topic View next topic Go down  Message [Page 1 of 1]

1 Benarkah Armstrong mendarat di bulan ??? on Fri Feb 15, 2008 6:06 pm

dheadz


Admin
Admin
Untuk sama2 kita fikirkan, betul juga apa yg dinyatakan dalam artikel kat bawah ni.
Apa kata korang?


***************************************************************************************

Julai 1969, Amerika melancarkan Apollo 11 ke angkasa melangkaui jarak 400,000 km perjalanan (8 hari) menuju ke bulan, dan menjadikan Amerika negara pertama yang mendaratkan manusia di satelit bumi itu. Benarkah? Adakah mereka benar2 mendarat di bulan?

Pada masa itu, Amerika dan Rusia berlumba2 utk menjadi kuasa utama dunia. Adakah Amerika terlalu terdesak sehingga terpaksa 'menipu' satu dunia?

Terdapat banyak percanggahan yang menafikan mereka pernah mendarat di bulan. Benar, mereka telah melancarkan Apollo 11, tapi adakah mereka 'menghantar' angkasawan2 itu ke bulan?
Pihak yang meragui percaya pendaratan manusia ke bulan telah 'difilemkan' di sebuah gurun di Nevada yang diberi kawalan tentera yang rapi.. telitikan bukti2 ini..

- tiada kawah terhasil hasil daya tujahan di bawah roket, sedangkan menurut angkasawan mereka permukaan bulan adalah seperti serbuk..



- jika di bulan tiada atmosfera, mengapa angkasawan sukar memacakkan bendera kerana tiupan angin?



- bayang2 yg terhasil kerana melindungi cahaya matahari sepatutnya selari



- gambar ini.. byg2 yang terhasil adalah logik.. tetapi byg2 pada 'jurukemera' sepatutnya di arah yg bertentangan. .




- tanda + yang dihasilkan oleh kamera NASA sepatutnya 'menindih' setiap imej, bukannya 'ditindih'..



- alatan yang ditinggalkan, contohnya bendera Amerika dan 'kereta bulan', tidak ditemui di tempat Apollo 11 mendarat oleh teleskop jepun yang mengelilingi bulan baru2 ini..

2 Re: Benarkah Armstrong mendarat di bulan ??? on Sat Feb 16, 2008 3:43 am

haziman


Ahli Senior
Ahli Senior
aku tak caya..member aku pernah cerita yang ada sepotong ayat AL-QURAN menerangkan tiada sesiapa pun yang akan sampai di bulan..kalau nak sampai akan pecahlah kapal angkasa tu..setakat ni aku masih percaya cakap kawan aku tu walaupun tak pernah tunjuk bukti ayat tersebut dinyatakan..

3 Re: Benarkah Armstrong mendarat di bulan ??? on Tue Feb 16, 2010 8:27 am

normyislam


Ahli Senior
Ahli Senior
haziman wrote:aku tak caya..member aku pernah cerita yang ada sepotong ayat AL-QURAN menerangkan tiada sesiapa pun yang akan sampai di bulan..kalau nak sampai akan pecahlah kapal angkasa tu..setakat ni aku masih percaya cakap kawan aku tu walaupun tak pernah tunjuk bukti ayat tersebut dinyatakan..

Em benarkah ada ayat Al-Quran yang menyentuh perihal ni? Kongsi2 la sini, huhu.

http://normyislam.blogspot.com

4 Re: Benarkah Armstrong mendarat di bulan ??? on Tue Feb 16, 2010 12:06 pm

azizul


Admin
Admin
dah lama menanti haziman... kemanakah kamu duhai kawan..


_________________
http://al-insyirah.forummotion.com

5 Re: Benarkah Armstrong mendarat di bulan ??? on Tue Feb 16, 2010 12:13 pm

syafinur


Ahli Aktif
Ahli Aktif
salam...knapa azizul? Haziman g mana

6 Re: Benarkah Armstrong mendarat di bulan ??? on Wed Feb 17, 2010 2:28 pm

umaruddin


Moderator
Moderator
Assalamualaikum..
InsyaAllah.. lambat laun kebenaraanya akan timbul


_________________
http://www.umaruddin.blogspot.com

7 Re: Benarkah Armstrong mendarat di bulan ??? on Thu Feb 18, 2010 10:59 am

azizul


Admin
Admin
tak tahu la....


_________________
http://al-insyirah.forummotion.com

8 Re: Benarkah Armstrong mendarat di bulan ??? on Thu Feb 18, 2010 3:17 pm

dheadz


Admin
Admin
Ada pelbagai versi cerita kita dengar. Boleh baca, renungkan, dan nilaikan.


_________________
Manusia selalu heboh mencari sesuatu yg bakal ditinggalkan, tapi tak heboh utk menyiapkan sesuatu yg bakal dibawa… Mari kita persiapkan diri dengan bekalan yang sepatutnya dibawa ke alam sana nanti. Wink

9 Re: Benarkah Armstrong mendarat di bulan ??? on Sat Sep 04, 2010 7:22 am

Shahrul Na'im


Ahli Baru
Ahli Baru
apa yang saya baca adalah peristiwa tu adalah palsu. itu merupakan agenda amerika syarikat. jika ingin mengetahui lebih lanjut, boleh cek di wikipedia. banyak bukti2 di situ.

Sponsored content


View previous topic View next topic Back to top  Message [Page 1 of 1]

Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum