Komuniti Al-Insyirah

islamic finance, banking, career, peace.

Ruang Download Section dah dibuka, sila gunakan sebaiknya
Similar topics

    You are not connected. Please login or register

    Benarkah Armstrong mendarat di bulan ???

    Go down  Message [Page 1 of 1]

    1 Benarkah Armstrong mendarat di bulan ??? on Fri Feb 15, 2008 6:06 pm

    dheadz

    avatar
    Admin
    Admin
    Untuk sama2 kita fikirkan, betul juga apa yg dinyatakan dalam artikel kat bawah ni.
    Apa kata korang?


    ***************************************************************************************

    Julai 1969, Amerika melancarkan Apollo 11 ke angkasa melangkaui jarak 400,000 km perjalanan (8 hari) menuju ke bulan, dan menjadikan Amerika negara pertama yang mendaratkan manusia di satelit bumi itu. Benarkah? Adakah mereka benar2 mendarat di bulan?

    Pada masa itu, Amerika dan Rusia berlumba2 utk menjadi kuasa utama dunia. Adakah Amerika terlalu terdesak sehingga terpaksa 'menipu' satu dunia?

    Terdapat banyak percanggahan yang menafikan mereka pernah mendarat di bulan. Benar, mereka telah melancarkan Apollo 11, tapi adakah mereka 'menghantar' angkasawan2 itu ke bulan?
    Pihak yang meragui percaya pendaratan manusia ke bulan telah 'difilemkan' di sebuah gurun di Nevada yang diberi kawalan tentera yang rapi.. telitikan bukti2 ini..

    - tiada kawah terhasil hasil daya tujahan di bawah roket, sedangkan menurut angkasawan mereka permukaan bulan adalah seperti serbuk..



    - jika di bulan tiada atmosfera, mengapa angkasawan sukar memacakkan bendera kerana tiupan angin?



    - bayang2 yg terhasil kerana melindungi cahaya matahari sepatutnya selari



    - gambar ini.. byg2 yang terhasil adalah logik.. tetapi byg2 pada 'jurukemera' sepatutnya di arah yg bertentangan. .




    - tanda + yang dihasilkan oleh kamera NASA sepatutnya 'menindih' setiap imej, bukannya 'ditindih'..



    - alatan yang ditinggalkan, contohnya bendera Amerika dan 'kereta bulan', tidak ditemui di tempat Apollo 11 mendarat oleh teleskop jepun yang mengelilingi bulan baru2 ini..

    2 Re: Benarkah Armstrong mendarat di bulan ??? on Sat Feb 16, 2008 3:43 am

    haziman

    avatar
    Ahli Senior
    Ahli Senior
    aku tak caya..member aku pernah cerita yang ada sepotong ayat AL-QURAN menerangkan tiada sesiapa pun yang akan sampai di bulan..kalau nak sampai akan pecahlah kapal angkasa tu..setakat ni aku masih percaya cakap kawan aku tu walaupun tak pernah tunjuk bukti ayat tersebut dinyatakan..

    3 Re: Benarkah Armstrong mendarat di bulan ??? on Tue Feb 16, 2010 8:27 am

    normyislam

    avatar
    Ahli Senior
    Ahli Senior
    haziman wrote:aku tak caya..member aku pernah cerita yang ada sepotong ayat AL-QURAN menerangkan tiada sesiapa pun yang akan sampai di bulan..kalau nak sampai akan pecahlah kapal angkasa tu..setakat ni aku masih percaya cakap kawan aku tu walaupun tak pernah tunjuk bukti ayat tersebut dinyatakan..

    Em benarkah ada ayat Al-Quran yang menyentuh perihal ni? Kongsi2 la sini, huhu.

    http://normyislam.blogspot.com

    4 Re: Benarkah Armstrong mendarat di bulan ??? on Tue Feb 16, 2010 12:06 pm

    azizul

    avatar
    Admin
    Admin
    dah lama menanti haziman... kemanakah kamu duhai kawan..


    _________________
    http://al-insyirah.forummotion.com

    5 Re: Benarkah Armstrong mendarat di bulan ??? on Tue Feb 16, 2010 12:13 pm

    syafinur

    avatar
    Ahli Aktif
    Ahli Aktif
    salam...knapa azizul? Haziman g mana

    6 Re: Benarkah Armstrong mendarat di bulan ??? on Wed Feb 17, 2010 2:28 pm

    umaruddin

    avatar
    Moderator
    Moderator
    Assalamualaikum..
    InsyaAllah.. lambat laun kebenaraanya akan timbul


    _________________
    http://www.umaruddin.blogspot.com

    7 Re: Benarkah Armstrong mendarat di bulan ??? on Thu Feb 18, 2010 10:59 am

    azizul

    avatar
    Admin
    Admin
    tak tahu la....


    _________________
    http://al-insyirah.forummotion.com

    8 Re: Benarkah Armstrong mendarat di bulan ??? on Thu Feb 18, 2010 3:17 pm

    dheadz

    avatar
    Admin
    Admin
    Ada pelbagai versi cerita kita dengar. Boleh baca, renungkan, dan nilaikan.


    _________________
    Manusia selalu heboh mencari sesuatu yg bakal ditinggalkan, tapi tak heboh utk menyiapkan sesuatu yg bakal dibawa Mari kita persiapkan diri dengan bekalan yang sepatutnya dibawa ke alam sana nanti. Wink

    9 Re: Benarkah Armstrong mendarat di bulan ??? on Sat Sep 04, 2010 7:22 am

    Shahrul Na'im


    Ahli Baru
    Ahli Baru
    apa yang saya baca adalah peristiwa tu adalah palsu. itu merupakan agenda amerika syarikat. jika ingin mengetahui lebih lanjut, boleh cek di wikipedia. banyak bukti2 di situ.

    Sponsored content


    Back to top  Message [Page 1 of 1]

    Similar topics

    -

    » Cenotaph - Navan Ontario

    Permissions in this forum:
    You cannot reply to topics in this forum