Komuniti Al-Insyirah

islamic finance, banking, career, peace.

Ruang Download Section dah dibuka, sila gunakan sebaiknya

You are not connected. Please login or register

Notis kiamat dlm mulut bayi

View previous topic View next topic Go down  Message [Page 1 of 1]

1 Notis kiamat dlm mulut bayi on Tue Jan 15, 2008 5:03 am

haziman


Ahli Senior
Ahli Senior
Begini ceritanya... . Sahabat saya tu
seorang guru di salah sebuah sekolah
di Malaysia. Sahabat saya tu mempunyai
seorang kawan Cina yang sama mengajar
macam dia. Kawan Cinanye kata , dia
telah terbaca berita di akhbar Cina
baru-baru ini yang mengatakan ada
seorang bayi cina baru saja lahir
dalam keadaan mulutnye seperti
berjahit tapi takdelah kesan jahit.
Cuma mulutnye tertutup rapat. Jadi
doktor bersepakat
untuk membedah bayi Cina tersebut.
Ketika dalam pembedahan, mulutnye
berjaya dibedah tapi ada sesuatu yang
amat memeranjat yang berada di dalam
mulut bayi tersebut... ... ... ... ..
Nak tahu ape dia ??

Doktor yang membedah bayi tersebut
telah menemui sehelai kertas kecil
yang di dalam kandungannye bertulis
dalam
tulisan cina..nak tahu tak ape
kandungannye Didalam kertas tersebut
telah menyebut dalam tulisan cina yang
berbunyi "Ingatlah wahai manusia,
sesungguhnye Hari Kiamat akan menjelma
tidak lama lagi"

Maka terperanjat lah doktor cina
tersebut sebab bayi tersebut
memang sejak dilahirkan memang
mulutnye tertutup. Jadi tiada bukti
mengatakan ada orang yang meletakkan
kertas kecil tersebut. Jadi memanglah
terbukti bahawa kuasa Allah Yang Maha
Besar menciptakan bayi tersebut
sedemikian rupa untuk memberi maklumat
kepada manusia tentang ketibaan hari
kiamat..

Sesungguhnye Allah Maha Bekuasa untuk
memberikan agar bertaubat. Jadi
sesungguhnye Allah sebenarnye masih
sayangkan kita keranatelah memberi
maklumat tersebut...

Adakah anda percaya ?

Dalam keadaan ini, cuba kita renungkan
pada zaman Rasullulah
s.a.w Allah telah memberikan petunjuk
kecil tentang tanda-tanda hari kiamat
sejak zaman nabi-nabi dulu lagi.
Contonhnye lelaki kawin sama lelaki.
Begitulah sebaliknye. Dan di dalam Al-
Qur'an sendiri telah mengatakan bahawa
tanda-tanda hari kiamat ialah apabila
orang Islam sendiri yang membenci
Islam dan menentangnye. Ini telah
terbukti pada zaman sekarang di Negara
kita.

Jadi secara amnye... sebenarnye hari
kiamat akan menjelma tidak lama lagi
tapi kita tak tahu bila. Cuma
rasullullah ada menyebut hari kiamat
akan datang pada hari Jumaat tapi tak
tahu bila... ... ... ..Tapi kita
hairan kenapa akhbar melayu tiada
berita ini. Ini adalah disebabkan
pemerintah tak mahu akan menjadi kecoh
di negara ! ini. Jadi sama-samalah
kita renungkan bersama sesungguhnye
berita itu adalah merupakan satu bonus
daripada Allah terhadap manusia agar
bersiap sedia... ..untuk menanti
ketibaan hari
kiamat... ... ... ... ... ... ..

Seperkara lagi ialah berkenaan salah
satu tanda kiamat iaitu
akan berlaku gempabumi di tiga
tempat ... .timur tengah, barat dan
timur. Waktu itu baru Turki dan
Taiwan. Tup..tup..Mexico di landa
gempabumi yang dasyhat juga seminggu.
Dan Allahyarham Ustaz Taha pernah
berkata sekitar lima tahun lepas salah
satu tanda kiamat akan berlaku
kekecohan di Indonesia dan Turki. Sama
sama kita renungkan... bukt! inya
jelas makin nyata dari hari ke
hari... .sabarlah menanti... ..sekian

Ini adalah keratan email yang dihantar
oleh seorang rakan
kepada saya..oleh itu menjadi
tanggungjawab saya untuk edarkan pada
semua.. sekian..Notis dlm Mulut Bayi
(pernah disiarkan di sebuah akhbar
berbahasa Cina)


"Sebarkanlah ajaranku walau satu ayat
pun"

(Sabda Rasulullah SAW)

"Nescaya Allah memperbaiki bagimu
amalan-amalanmu dan mengampuni bagimu
dosa-dosamu. Dan barangsiapa mentaati
Allah dan Rasul-Nya,maka
sesungguhnya.......


fwd emel..

***********************************

aku pun tak tahu lah benda ni betul2 terjadi atau tak?pandai2 lah korang fikir

2 Re: Notis kiamat dlm mulut bayi on Tue Jan 15, 2008 10:03 am

dheadz


Admin
Admin
Takde bukti untuk sahihkan artikel ni. Jangan percaya bulat2, ambil sebagai ikhtibar...


_________________
Manusia selalu heboh mencari sesuatu yg bakal ditinggalkan, tapi tak heboh utk menyiapkan sesuatu yg bakal dibawa… Mari kita persiapkan diri dengan bekalan yang sepatutnya dibawa ke alam sana nanti. Wink

3 Re: Notis kiamat dlm mulut bayi on Tue Jan 15, 2008 10:18 am

azizul


Admin
Admin
takperlu kan bayi tu... kenyataanya... memang kiamat MAKIN dekat... takkan makin lambat kot kan?

http://al-insyirah.forummotion.com

4 Re: Notis kiamat dlm mulut bayi on Wed Jan 16, 2008 2:52 pm

fazley


Ahli Junior
Ahli Junior
yang pastinye mmg byk tande2 kiamat skrg ni......

5 Re: Notis kiamat dlm mulut bayi on Wed Jan 16, 2008 6:25 pm

haziman


Ahli Senior
Ahli Senior
memang banyak pun,kat negara arab pun dah kuar salji..itu salah satu tanda tu..

6 Re: Notis kiamat dlm mulut bayi on Sat Jan 19, 2008 9:31 pm

Nell


Ahli Senior
Ahli Senior
memang banyak tanda˛ akhir zaman skrg ni..

tp artikel kt atas tu mcm dihed cakap.. ambil sebagai iktibar..

http://rawcommunity.allgoo.net/

7 Re: Notis kiamat dlm mulut bayi on Mon Jan 21, 2008 10:45 am

dheadz


Admin
Admin
kalau nak bercakap pasal tanda akhir zaman, mungkin banyak dah yang kita lihat, tengok kat tv. Ramai yang berkata itu ini... Tapi persoalannya, adakah kita mengambil ikhtibar dengan kejadian2 tersebut? Atau hanya sebagai santapan mata, minda sahaja, tidak memberi kesan kepada diri, hati?

Bagaimana?


_________________
Manusia selalu heboh mencari sesuatu yg bakal ditinggalkan, tapi tak heboh utk menyiapkan sesuatu yg bakal dibawa… Mari kita persiapkan diri dengan bekalan yang sepatutnya dibawa ke alam sana nanti. Wink

Sponsored content


View previous topic View next topic Back to top  Message [Page 1 of 1]

Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum