Komuniti Al-Insyirah

islamic finance, banking, career, peace.

Ruang Download Section dah dibuka, sila gunakan sebaiknya

You are not connected. Please login or register

Karya dari saya.. ^^

View previous topic View next topic Go down  Message [Page 1 of 1]

1 Karya dari saya.. ^^ on Wed Jan 09, 2008 9:10 pm

Nell


Ahli Senior
Ahli Senior
Kadang-kala Kita Terlupa

Kadang² kita terlupa..
Masa kita gembira ada yang sedang berduka..

Kadang² kita lupa..
Mengatakan kita ni selalu betul padahal ada juga salahnya..

Kadang² kita lupa..
Kita ni manusia tapi perangai kadang² macam ungka..

Kadang² kita lupa..
Yang kita ni dah tua tapi mengaku masih muda..

Kadang² kita lupa..
Kata kita ni kaya gila tapi miskin budi bahasa..

Kadang² kita lupa..
Sembahyang iitu tiang agama tapi ramai yang meninggalkannya..

Kadang² kita lupa..
Yang kita ni hidup x lama tapi masih ada juga yang keluar berdisko x ingat dunia..

Kadang² kita lupa..
Kita sedap kutuk orang tapi bila kena dekat kita baru tahu macam mana rasanya..

Kadang² kita lupa..
Duit yang banyak habis kat shopping ape salahnya kita ikhlas menderma..

Kadang² kita lupa..
Yang kita ni memang pelupa tapi nak buat macam mana..
Dah sebati dengan jiwa..

http://rawcommunity.allgoo.net/

2 Re: Karya dari saya.. ^^ on Thu Jan 10, 2008 10:49 am

syafinur


Ahli Aktif
Ahli Aktif
salam....bagus la kata2 itu

3 Re: Karya dari saya.. ^^ on Sat Jan 12, 2008 1:59 pm

fazley


Ahli Junior
Ahli Junior
Thankz coz mengingatkan.....

4 Re: Karya dari saya.. ^^ on Wed Aug 12, 2009 5:25 pm

RS^


Ahli Baru
Ahli Baru
Secebis Bicara Tentang Cinta

Cinta itu datang & hadir
belum tentu kau temui
semasa kau tercari-cari

Tak semua cinta
menghadirkan sayang
tetapi setiap ada sayang
maka di situ pasti ada cinta

Cinta memang suci
cuma ada kalanya ia dinodai
oleh tangan yang mengotori
dengan gejolak nafsu tak bertepi

Cinta tidak mampu hadir
bersama benci
cinta tidak mampu pergi
melainkan kau mula rasa sakit hati

Cinta sejati tidak lesu dimamah masa
cinta sejati tidak rebah kala harta tiada

Cinta tanpa iman, cinta tak berpedoman
cinta bersama iman, cinta tuju bahagia
dan kemuliaan
( kata Hassan alBanna; Iman & Cinta
adalah dua sayap menuju langit kemuliaan )

Cintailah sesiapa jua yang kau serasi
tapi pastikan cintamu kerana Ilahi
hadirkanlah cinta siapa jua di hatimu
selagi cinta itu tidak mengusir
cintamu tehadapNya

Usah kau mengaku cinta terhadapNya
selagi kau belum ikuti Sunnah arRasulnya
kerana cinta yang sekadar ucapan di bibir
bukanlah cinta sebenar


dilakarkan secara spontan,
18/08/08 ; 12.54 tghari
Ladang Herba Pagoh

http://carimardhotillah.blogspot.com/

5 Re: Karya dari saya.. ^^ on Wed Aug 12, 2009 7:14 pm

munira alhashimi


Ahli Aktif
Ahli Aktif
KASIH IBU

Kasih yang tertanam dalam hatiku
adalah rantaian doa setiap kali berjauhan
lalu cemas mengingati anak-anakku
tiada daya upaya akan aku mempertahanankanmu dari apa pun jua
kecuali perlidungan itu hanya dariNYA Rabbul Izzati.

Kasih yang melengkari diriku ini
adalah ingatan setiap kali menghidang makanan
lalu aku teringatkan kalian
sudah menjamah makanan kah anak2 ku di sana
atau berlaparkah kerana waktu membatasi kesempatan

Kasih yang terpikul di bahuku dan ayahmu
ingin melihat kalian jadi yang terbaik
meraih kejayaan bukan buat kami
tapi untuk dirimu sendiri
kerana bila kami telah tiada, pandailah kalian berdikari

Kasih yang terkumpul di pangkuan ku
adalah rindu untuk melihat dan mendakap kalian
kembali dengan ilmu, iman dan taqwa
menjadilah sebaik-baik insan di dunia ini
agar aku sentiasa menjadi redha
dan Allah pun meredhai kalian sebagai hambaNya.

Dan akhir sekali
setelah aku menutup mata
maka aku menjadi fakir di alam yang satu lagi
kirimkan ibu rantaian doa2mu
hadiahkan aku zikrullahmu dan bacaan kalam Allah
berbaktilah untuk agama, bangsa dan negara.

12/8/09
munira

6 Re: Karya dari saya.. ^^ on Wed Aug 12, 2009 8:06 pm

aysarahanan


Moderator
Moderator
hmm sayu jer baca karya kat atas,....teringat lagi ngn rumah nun jauh..
mau balik.... Sad Sad Sad Sad

7 Re: Karya dari saya.. ^^ on Thu Aug 13, 2009 9:29 am

munira alhashimi


Ahli Aktif
Ahli Aktif
aysarahanan wrote:hmm sayu jer baca karya kat atas,....teringat lagi ngn rumah nun jauh..
mau balik.... Sad Sad Sad Sad

Salam...
bersayu hati pulak dia. asya...puisi itu selain dari anak2 ibu, juga untuk
semua anak2 di sini.

8 Re: Karya dari saya.. ^^ Today at 5:51 pm

Sponsored content


View previous topic View next topic Back to top  Message [Page 1 of 1]

Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum