Komuniti Al-Insyirah

islamic finance, banking, career, peace.

Ruang Download Section dah dibuka, sila gunakan sebaiknya

You are not connected. Please login or register

Peraduan meneka gambar.

Go to page : Previous  1, 2

View previous topic View next topic Go down  Message [Page 2 of 2]

1 Peraduan meneka gambar. on Fri Aug 07, 2009 2:13 am

dheadz


Admin
Admin
First topic message reminder :

Peraduan meneka gambar, hadiah misteri menanti !!

Syarat Penyertaan:
1. Terbuka kepada semua ahli berdaftar forum Al-Insyirah, kecuali Moderator dan Administrator.
2. Boleh meneka seberapa banyak yang boleh, tetapi hanya 1 tekaan dalam setiap post. Tidak boleh double, triple, quadruple post serentak.
3. Sesiapa yang dapat meneka jawapan yang tepat terlebih dahulu, dikira sebagai pemenang.


Nota:
1. Pertandingan ini dibuka selama 2 minggu sehingga 21hb Ogos.
2. Pemenang akan diumumkan bermula 22hb Ogos, dan hadiah misteri akan dihantar melalui kurier.
3. Hanya akan ada seorang pemenang, dan satu hadiah sahaja.


Inilah sebahagian daripada gambar sebenar yang perlu diteka:





Bagi mereka yang tidak nampak imej di atas, boleh juga view imej yang sama melalui:
1. Imageshack, atau
2. ImageChicken


Klu:
1. Terdapat di hampir semua tempat.
2. Kita melihatnya setiap hari.
3. Berbagai bentuk, tapi kebiasaannya bulat.


Gambar apakah itu?

Selamat meneka. Wink



Last edited by dheadz on Sun Aug 30, 2009 1:43 pm; edited 3 times in total


_________________
Manusia selalu heboh mencari sesuatu yg bakal ditinggalkan, tapi tak heboh utk menyiapkan sesuatu yg bakal dibawa… Mari kita persiapkan diri dengan bekalan yang sepatutnya dibawa ke alam sana nanti. Wink

26 Re: Peraduan meneka gambar. on Sat Aug 15, 2009 8:10 am

insyirah


Moderator
Moderator
Ruginya antum ni teka main-main jer, cuba la bersungguh sket (cececeh... bagi semangat nih). Pertandingan ni ada HADIAH MISTERI tau, haaa... Apa yang misteri tu, memang misteri la. Dheadz je yang tahu apa misterinya hadiah tuh, saya... Kalau boleh nak juga jawab tapi macam tak adil pula kan. So, kalian jawab la betul-betul, semoga nanti hadiah misteri tu tak jadi misteri lagi bagi pemenang bertuah tersebut!

Psttt... gosip ni Razz

hadiah misteri nanti, hanya SEORANG je yang dapat tau! So, sebagai orang yang tak layak nak masuk pertandingan saya melahirkan kecemburuan yang agak tinggi juga la pada orang yang bertuah tu. Huhuhu...

TERUSKAN MENEKA yer! Wink


_________________


"Kalau kita sayangkan kekasih kita, pastikan kita dapat selamatkan kekasih kita itu dari azab api neraka"

.:: HaRuMaN MaWaR ::.

27 Re: Peraduan meneka gambar. on Mon Aug 17, 2009 2:13 pm

musca01


Ahli Junior
Ahli Junior
adess..sis..
bukan x bersungguh2..dah abis bersungguh2 la ni..
begitu Misteri skali hadiah yg MIsteri untuk meneka gambar yg sangat MIsteri ini..
hehehehe..

insyaallah akan mencuba lagi..

^v^

28 Re: Peraduan meneka gambar. on Tue Aug 18, 2009 10:53 am

aysarahanan


Moderator
Moderator
bukak mata anda luas2....hehe

dheadz xmo bisik2 ke apa jawapannya?hehehe..nanti aysa x kasitau orang..hehe

29 Re: Peraduan meneka gambar. on Tue Aug 18, 2009 11:07 am

indah


Ahli Aktif
Ahli Aktif
huhu.. x tau nak teka ape ni... logik x logik nya... huhu.. apekah gambar itu... uhuu...



ade kayu-kkayu sikit.. ada besi-besi sikit.. mungkinkah..

cawan... ?

http://www.shindah.blogspot.com

30 Re: Peraduan meneka gambar. on Tue Aug 18, 2009 12:39 pm

indah


Ahli Aktif
Ahli Aktif
x jadi teka... nanti la... saya teka balik... uhuuu..



Last edited by indah on Tue Aug 18, 2009 3:03 pm; edited 1 time in total

http://www.shindah.blogspot.com

31 Re: Peraduan meneka gambar. on Tue Aug 18, 2009 2:37 pm

munira alhashimi


Ahli Aktif
Ahli Aktif
ibu fikir dan rasa..
jam dinding lah tu.

32 Re: Peraduan meneka gambar. on Tue Aug 18, 2009 2:46 pm

dheadz


Admin
Admin
Ibu masih dengan jawapan yang sama nampaknya. Tak nak cuba teka yang lain?

Aysa, tak mau la bisik2, nanti bocor lak soklan ni nanti... ehhe.. Smile

Indah, bagus... banyak tekaan dibuat, tapi mintak tolong ikut peraturan ek. Wink

Takpe, kita tunggu dan lihat, apakah gambar sebenar nanti. 3 hari jer lagi....


_________________
Manusia selalu heboh mencari sesuatu yg bakal ditinggalkan, tapi tak heboh utk menyiapkan sesuatu yg bakal dibawa… Mari kita persiapkan diri dengan bekalan yang sepatutnya dibawa ke alam sana nanti. Wink

33 Re: Peraduan meneka gambar. on Tue Aug 18, 2009 3:05 pm

indah


Ahli Aktif
Ahli Aktif
oke.. teka kat sini balik... uhuhu... GELAS?

http://www.shindah.blogspot.com

34 Re: Peraduan meneka gambar. on Wed Aug 19, 2009 10:22 am

munira alhashimi


Ahli Aktif
Ahli Aktif
dheadz wrote:Ibu masih dengan jawapan yang sama nampaknya. Tak nak cuba teka yang lain?

Aysa, tak mau la bisik2, nanti bocor lak soklan ni nanti... ehhe.. Smile

Indah, bagus... banyak tekaan dibuat, tapi mintak tolong ikut peraturan ek. Wink

Takpe, kita tunggu dan lihat, apakah gambar sebenar nanti. 3 hari jer lagi....

Salam dheadz..
tahlah, ibu bukan pandai sangat perihal teka meneka ni. Saja nak tumpang kemeriahan anak2. Tapi berdasarkan warna coklat tu, kemudian ada pembalikkan warna coklat dalam cermin. Jam dinding. hehehe Smile

35 Re: Peraduan meneka gambar. on Wed Aug 19, 2009 2:25 pm

indah


Ahli Aktif
Ahli Aktif
Lampu?

http://www.shindah.blogspot.com

36 Re: Peraduan meneka gambar. on Thu Aug 20, 2009 5:49 pm

musca01


Ahli Junior
Ahli Junior
hish~!
ape neh~!!!
*emo lak tetibe*
hahahha..
adekah ianya..
butang???
^v^

37 Re: Peraduan meneka gambar. on Thu Aug 20, 2009 5:51 pm

indah


Ahli Aktif
Ahli Aktif
nak teka lagi..uhuu.. tapi dah xde idea.... Sad

http://www.shindah.blogspot.com

38 Re: Peraduan meneka gambar. on Fri Aug 21, 2009 1:02 am

dheadz


Admin
Admin
Tinggal satu hari je lagi, sebelum gambar sebenar didedahkan.
flower jocolor sunny


_________________
Manusia selalu heboh mencari sesuatu yg bakal ditinggalkan, tapi tak heboh utk menyiapkan sesuatu yg bakal dibawa… Mari kita persiapkan diri dengan bekalan yang sepatutnya dibawa ke alam sana nanti. Wink

39 Re: Peraduan meneka gambar. on Fri Aug 21, 2009 2:30 am

aysarahanan


Moderator
Moderator
tak saabanyeeee nak tahu....hehe Smile

40 Re: Peraduan meneka gambar. on Fri Aug 21, 2009 7:19 pm

musca01


Ahli Junior
Ahli Junior
huhu..x sabar nk tau apekah sebanarnya..

41 Re: Peraduan meneka gambar. on Sat Aug 22, 2009 12:19 pm

dheadz


Admin
Admin
Pertandingan telah berakhir, dan sekarang saya umumkan pemenangnya. Tahniah diucapkan kepada izyan insyirah, beliau telah meneka jawapan yang tepat iaitu: Jam Dinding.

flower king cheers ..........Tahniahhh !!!.......... cheers king flower

izyan insyirah wrote:boleh teka lagi tak?
JAM DINDING......
ehehe

Inilah gambar sebenar:



(sila klik untuk paparan lebih besar)


Izyan, sila semak PM anda. Wink


_________________
Manusia selalu heboh mencari sesuatu yg bakal ditinggalkan, tapi tak heboh utk menyiapkan sesuatu yg bakal dibawa… Mari kita persiapkan diri dengan bekalan yang sepatutnya dibawa ke alam sana nanti. Wink

42 Re: Peraduan meneka gambar. on Sun Aug 23, 2009 3:11 am

azizul


Admin
Admin
Tahniah...
Akhirnya kita sendiri dapat tahu macam mana jam dinding Dheadz ye...?
kepada yang lain, terima kasih atas penglibatan kalian...


_________________
http://al-insyirah.forummotion.com

43 Re: Peraduan meneka gambar. on Sun Aug 23, 2009 6:22 am

aysarahanan


Moderator
Moderator
tahniah kepada izyan insyirah... hehe Razz

lepas ni boleh cuba lagi untuk peraduan yang akan datang...

44 Re: Peraduan meneka gambar. on Sun Aug 23, 2009 9:56 am

munira alhashimi


Ahli Aktif
Ahli Aktif
Alamak...ibu pun nak hadiah juga..?

Oooh itu rupanya jam dinding dheadz ye..? Ada ayat 1000 dinar dalamnya.
Ibu nak cuba lagi di lain peraduan.

45 Re: Peraduan meneka gambar. on Sun Aug 23, 2009 11:49 am

insyirah


Moderator
Moderator
Hihi TAHNIAH kak Izyan Insyirah Smile

Nanti dapat hadiah, kongsi dengan insyirah ye... Nama kite sama kak Razz

Ibu, insya Allah nanti ikut lagi yerk...
Kita nantikan program seterusnya... Smile


_________________


"Kalau kita sayangkan kekasih kita, pastikan kita dapat selamatkan kekasih kita itu dari azab api neraka"

.:: HaRuMaN MaWaR ::.

46 Re: Peraduan meneka gambar. on Sun Aug 23, 2009 1:48 pm

dheadz


Admin
Admin
Ye iye... itu jam diding rumah saya. Laughing

Ibu, maaf ye. Hadiahnya cuma satu sahaja, dan ia diberikan kepada Izyan, yang lebih dahulu meneka dengan tepat. Tidak mengapa, di lain kali, kita cuba lagi ye.

Insyirah biasanya ada banyak idea, kita nantikan apakah program seterusnya.


_________________
Manusia selalu heboh mencari sesuatu yg bakal ditinggalkan, tapi tak heboh utk menyiapkan sesuatu yg bakal dibawa… Mari kita persiapkan diri dengan bekalan yang sepatutnya dibawa ke alam sana nanti. Wink

47 Re: Peraduan meneka gambar. on Mon Aug 24, 2009 1:31 pm

izyan insyirah


Ahli Aktif
Ahli Aktif
salam.....
aiseymen..menangke?? terkejutnye!
eheheh....mengindahkan hati yg lara...

terima kasih buat semua trutamanya tuan punya forum...n forumers yg lain....tQ tQ...

boleh jer dik insyirah nak kongsi hadiah nie...nnt sy send kan gambarnye ye...eheheh...share gambarnye je laa...guraw2 jerr...

apapun....terima kasihhhh....Wink

http://izyaninsyirah.blogspot.com

48 Re: Peraduan meneka gambar. on Mon Aug 24, 2009 1:50 pm

indah


Ahli Aktif
Ahli Aktif
Tahniah Izyan... wah.... jam dinding rupenyer... uhuu...

http://www.shindah.blogspot.com

49 Re: Peraduan meneka gambar. Today at 7:33 pm

Sponsored content


View previous topic View next topic Back to top  Message [Page 2 of 2]

Go to page : Previous  1, 2

Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum