Komuniti Al-Insyirah

islamic finance, banking, career, peace.

Ruang Download Section dah dibuka, sila gunakan sebaiknya

You are not connected. Please login or register

Cherita...

View previous topic View next topic Go down  Message [Page 1 of 1]

1 Cherita... on Mon May 04, 2009 10:56 pm

islamicboy


Ahli Senior
Ahli Senior
Cerita 1
Dalam hujan lebat, malam gelap gulita,

jalan tidak
berapa nampak, aku cari jalan mudah

follow kereta depan, tiba-tiba
kereta itu emergency brake, aku sondol

belakang keretanya. Aku
turun dalam hujan lebat dan marah

pemandu itu kerana berhenti
mengejut, tapi dia nampak kehairanan

kerana aku marah dia dalam
garaj kereta rumahnya..
Cerita 2
Dua ekor anjing telah terperangkap di

sebuah pulau
dan ingin berenang menuju ke seberang.

Untuk sampai ke
seberang ia memerlukan stamina yang

cukup. Anjing A pun training
habis-habisan, anjing B relaks je.

Tiba masanya kedua-duanya pun

menyeberang
dan anjing B sampai awal daripada A,

malahan sempat makan lagi.
Anjing A tak puas hati, tapi anjing B

kata,"Ala.... releks le, aku
ni kan anjing laut."

Cerita 3
Seorang atok membawa cucunya ke

pejabat pos untuk
menghantar surat. Cucunya bertanya

bila melihat atoknya memasukkan
surat ke dalam tong berwarna

merah."Atok buat apa tu?" "Atok bagi
surat kat kawan atok, cu!"jawap

atoknya. Cucunya bertanya lagi,"Apa
bangang sangat kawan atok duduk dalam

tong merah tu?"


Cerita 4
Seorang makcik nak beli tembikai

merah, penjual
menjamin tembikai yang dijualnya

berwarna merah, tetapi bila tembikai
tersebut berada di tangan makcik,

tiba-tiba ianya terlepas, jatuh
dan berwarna sedikit keputihan, takut

di panggil penipu, si
penjual pun berkata,"Eh! Tadi merah,

pasal jatuhla, dia takut
terus jadi pucat dan putih."

Makcik tu pun baling tembikai tu kat

muka si penjual tu.

Cerita 5
Sebuah helikopter yang membawa seorang

juruterbang
berserta 2 orang kenamaan telah jatuh

terhempas. Juruterbang itu
terselamat tetapi alfatihah buat 2

orang kenamaan itu. Apabila sedar
dari koma, juruterbang itu telah

disoalsiasat oleh pihak
polis,"Cuba awak ceritakan apa yang

telah terjadi untuk memudahkan
siasatan kami."

"Mmmmm... entahlah tapi pada

ketinggian 30,000 meter
tiba-tiba saya terasa sejuk sangat.

Jadi saya telah matikan kipas
Helikopter tu...."

Cerita 6
ketika saya baru masuk ke lift, sorang

wanita masuk
dan menekan butang 2 dan kemudian

butang 4, manakala saya
lak menekan butang 18 untuk ke tingkat

18. lift pun naik la
dan berhenti di tingkat 2, tp wanita

tue tak keluar. kemudian lift
berhenti pulak di tingkat 4, tp wanita

tue pun tak keluar juga
dan lift pun mula naik. maka

bertanyalah saya pd wanita tue, "akak

(sbb
nampak cam tua dr saya) dah terlepas

tingkat yg akak nak naik.."
"ooo.. saya nak ke tingkat 24",

jawabnya selamba.."tp td akak tekan
butang 2 dan 4" tanya saya lagi tak

puas ati.. "astaga!!! nilah
akibatnya kalau terlalu lama bekerja

dgn kalkulator"sambil menggaru
kepala...


Cerita 7
Seorang eksekutif muda dengan penuh

semangat
bercerita pada temannya tentang

kehebatan komputer yang baru
dimilikinya. "Bayangkan ! komputer

saya ini setiap hari mampu
menyelesaikan setengah dari pekerjaan

saya". "Lho ... kenapa kamu
tidak membeli dua komputer" sahut

temannya.


Cerita 8
Jake sedang berbaring di tempat tidur

kerana uzur..
hanya tunggu masa hilang nyawa.

Isterinya, Susan berada di
sampingnya. Susan memegang tangan yang

lemah dan tangisan air mata
keluar dari matanya. Ketika Susan

berdoa, ia memandang isterinya
dan bibir yang pucat mulai berkata

secara perlahan. "Susan,
isteriku," ia berbisik. "Suamiku,

jangan berbicara, berehatlah."
"Susan, saya harus mengakui sesuatu,"

ia berkata dengan lemah.
"Tidak ada yang perlu di akui," jawab

Susan dengan bersedih.
"Semuanya baik-baik saja, tidurlah,"

kata isterinya sambil menangis.
"Tidak saya ingin mati dengan damai.

Susan, saya telah berlaku curang
dengan kakakmu, teman baikmu, dan

ibumu." "Saya tahu... ," jawabnya.
"Kerana itulah saya meracuni kamu... "

Cerita 9
Pada suatu ari, ada sorang anak

dimarahi bapanya
kerna tak lulus exam.. dalam report

kad semuanya merah˛ belaka.. jd,
bapanya membanding˛kan anaknya dengan

anak jirannya yang
cerdik dan pandai... bapa : "kamu tak

penah belajar ke? lihat
anak jiran sebelah, report card dia

tak de pun merah˛. dia anak
yg cerdik..tak macam kamu, malas

betull.. " kerana kesal
dibanding˛ si anak menjawab: "yelaaaa

bapa... anak jiran sebelah kan
bapanya cerdik....." bapa : ??


Cerita 10
Dua orang sahabat baik pergi ke sebuah

kedai makanan
segera untuk memesan minuman ringan.

setelah pesanan sampai,
mereka masing˛ keluarkan roti sandwich

dan mula untuk makan.
pemilik kedai yg dari tadi asyik

memerhatikan tingkah laku mereka terus
menuju ke arah mereka dan seraya

berkata, "Maaf en, anda tidak
dibenarkan memakan sandwich Anda

sendiri di sini!".. maka dua org
sahabat itu perpandangan, sesama

mengangkat bahu dan mula
menukar sandwich memasing...

http://azizul.proboards91.com/

2 Re: Cherita... on Wed Jun 10, 2009 3:10 am

nurul muslimah


Ahli Junior
Ahli Junior
lol! nice....

http://nurulmuslimah.blogspot.com

View previous topic View next topic Back to top  Message [Page 1 of 1]

Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum