Komuniti Al-Insyirah

islamic finance, banking, career, peace.

Ruang Download Section dah dibuka, sila gunakan sebaiknya
Similar topics

    You are not connected. Please login or register

    Penjarahan Palestin... apa yg KITA buat?

    View previous topic View next topic Go down  Message [Page 1 of 1]

    1 Penjarahan Palestin... apa yg KITA buat? on Wed Jan 14, 2009 11:29 pm

    azizul


    Admin
    Admin
    bukan kita sorang yg bengang... bukan kita saja yg sakit ati....
    satu dunia sakit ati... satu dunia bengang(kecuali yg tiada hati.....)

    apa yg kita boleh buat? adakah PEDANG MALAM@ doa kita telah tumpul?
    adakah doa kita mencukupi? adakah demonstrasi2 jalanan itu akan membuahkan hasil?

    bagaimana dengan boikot? adakah iltizam kita cukup kuat utk meneruskannya? adakah kita akan terus meneruskan sarapan pagi kita dengan milo ais? Very Happy ?

    http://al-insyirah.forummotion.com

    2 Re: Penjarahan Palestin... apa yg KITA buat? on Thu Jan 15, 2009 9:00 am

    umaruddin


    Moderator
    Moderator
    Assalamualaikum...
    Saudara Azizul.. saya sebenarnya dah lama cuba kurangkan barangan antarabangsa.. terutama dari Sekutu kuat Israel.. Nak boikot langsung agak sukar.. Yg kita layari ni pun ada sebahagian dana dari mereka..
    Selain dari Doa setiap hari.. saya juga cuba beri kesedaran pada teman2 maya saya Insya Allah.. ada yg dari negara luar.. sedikit sebanyak dah mula sedar.. Alhamdulillah..
    Cuma tu masih sedikit.. masih banyak cara yg masih kita belum terokai dan cuba.

    http://www.umaruddin.blogspot.com

    3 Re: Penjarahan Palestin... apa yg KITA buat? on Thu Jan 15, 2009 4:46 pm

    dheadz


    Admin
    Admin
    Banyak yg kita boleh buat, seperti yang media itu ini sarankan: derma melaui Maybank untuk bantu, boikot barangan yg sokong Israel, hulurkan bantuan terus kalau boleh pergi sana....

    Tentang boikot ni pun bagus jugak, dah nampak perubahan sekeliling kita. Kalau dulu satu restoran makanan segera ni ramai orang ramai datang, tapi kini dah dipinggirkan-lengang. Kalau dulu, beli jer barangan itu ini tanpa peduli sapa yang buat, atau dari negara mana, tapi kini dah mula buat pilihan, menggunakan bar kod contohnya. Bagus sungguh perubahan camni. Kalau ramai yg amalkan (insyaallah), walaupun sedikit, mesti ada impaknya pada pasaran dunia.

    Tapi kalau kita dah biasa sarapan pagi, minum milo, tak dapat milo tak jadik keje lain, teruskan je la gunakan produk tu. Kalau tidak, nanti ada pulak kesinambungannya pada masalah lain. Eheh... Itu contoh je. Razz

    Nota kaki:
    Saya tukar perkataan 'pejarahan' ke penjajahan' pada tajuk topik ni. Admin nak cepat agaknya... Wink


    _________________
    Manusia selalu heboh mencari sesuatu yg bakal ditinggalkan, tapi tak heboh utk menyiapkan sesuatu yg bakal dibawa… Mari kita persiapkan diri dengan bekalan yang sepatutnya dibawa ke alam sana nanti. Wink

    4 Re: Penjarahan Palestin... apa yg KITA buat? on Mon Jan 19, 2009 12:25 pm

    azizul


    Admin
    Admin
    Assalamualaikum,

    Dheadz, sebenarnya memang ana nak guna istilah penjarahan

    makna penjarahan dalam kamus dewan ialah


    penjarahan jarah, rampasan; anak ~ anak rampasan;


    sengaja pelbagaikan istilah, lagipun bagi ana, penjarahan lebih sesuai penggunaannya, menjajah dgn merampas... banyak bezanya... kalau dijajah... mcm zaman penjajahan english terhadap malaysia... depa tak menempatkan rakyat mereka di sini secara agresif, .. rasanya faham kan?


    okey berbalik kepada isu ini,
    semalam ana call kawan ana, roomate dia tengah dok layan AJL... erm.. waktu2 gini gak hedonism nak di semai... :? bila ana suruh kawan ana tegur kawan dia... ana plak yg kena marah..

    baginya, dia sekadar mampu BERDOA..... dia kata masing2 ada hidup masing2.... xkan nak duduk atas sejadah 24 jam??

    pangkal citernya.... ada gak yg tak nampak usaha2 yg boleh dibuat oleh kita... sekadar nampak BERDOA je? kalau doa kita ni diibaratkan mcm pedang... dan pedang kita tumpul.. adakah berguna? kenapa tak perbaiki diri kita... perbaiki doa kita.....

    ada banyak produk pengganti... erm... insya Allah, kita sama2 hasilkan satu senarai barang yg kita nak BOIKOT,dan pasangkan dengan yg perlu diSUPPORT...


    Assalamualaikum

    http://al-insyirah.forummotion.com

    5 Re: Penjarahan Palestin... apa yg KITA buat? on Tue Jan 20, 2009 9:48 am

    dheadz


    Admin
    Admin
    Elok sangatlah kalau 'kita2' ni nak tajamkan pedang kita yang mungkin 'tumpul' tu. Boleh baiki diri sendiri, itu ini. Mungkin juga dengan apa yang berlaku di Palestin sekarang ada hikmahnya bagi mereka yang tidak berada di situ. Nampak keperluan untuk sama2 berjuang, bersatu hati, memerah usaha, bagi menegakkan nilai keperimanusiaan yang sepatutnya penting di pandangan masing2. Kalau pertumpahan darah di sana berterusan, dan kita di sini menyaksikan di media yang bermaca bagai, sama saja macam kita lihat ayam2 disembelih di pasar. Isk iskk... dunia oh dunia.

    Alamak, Azizul mmg nak guna penjarahan rupanya. Maaf, tak sedar yang penjarahan ada maksud yang lebih baik utk topik ni. ok, dah tukarkan balik. Very Happy


    _________________
    Manusia selalu heboh mencari sesuatu yg bakal ditinggalkan, tapi tak heboh utk menyiapkan sesuatu yg bakal dibawa… Mari kita persiapkan diri dengan bekalan yang sepatutnya dibawa ke alam sana nanti. Wink

    6 Re: Penjarahan Palestin... apa yg KITA buat? on Tue Jan 20, 2009 10:54 am

    umaruddin


    Moderator
    Moderator
    Assalamualaikum...

    Amal Makruf Nahi Mungkar.. Ayak kepada kebaikan, Hindari Kemungkaran..

    Itu salah satu yg kita boleh perjuangkan.. amalkan.. Timbulkan kesedaran.. naikkan rasa benci pada perbuatan Israel yg Kejam.. Zalim.. Tidak ada perikemanusiaan tu.. bukan benci pada Israel.

    Satu lagi Ingat tak pada hadith mengenai tahap2 keimanan.. Barang siapa antara kamu melihat perkara mungkar.. hendaklah kamu halang dengan tangan (kekuatan...
    Setidak2nya timbul rasa benci dalam hati.. tapi itu adalah selemah2 Iman.. au qamaqal

    Kita patut rasa risau.. gusar.. marah ... atas kejadian tu.. patut lahirkan rasa protes.. bukan takat baca akhbar.. rungut.. dan lepas tu lupa macam tu aje..

    kan ada hadith lain.. yg bawa maksud.. persaudaraan dalam Islam seperti mana kita cubit anggota badan.. maka anggota badan lain akan turut terasa.. Adakah kita turut merasa semediakan...

    Ayuh.. sama2 kita banyakkan lagi ibadah puasa sunat.. biar rasa keperitan mereka berlapar... selepat ifthar.. berbuka .. doakan kebahagian mereka.. duit yg sepatutnya dibelajakan untuk pada hari tu panjangkan pada tabung2 amal.. Insya Allah kalau kita Ikhlas.. Allah akan terima dan Allah akan bantu saudara2 kita tu.

    Amin Amin Amin .. Rabbal Alamin

    http://www.umaruddin.blogspot.com

    7 Re: Penjarahan Palestin... apa yg KITA buat? on Mon Jan 26, 2009 10:39 am

    azizul


    Admin
    Admin
    a'ah....

    so apa pendapat forumers? apa yg lagi usaha yg boleh kita buat?


    senarai boikot dan support? ada cadangan?

    http://al-insyirah.forummotion.com

    8 Re: Penjarahan Palestin... apa yg KITA buat? on Tue Feb 17, 2009 6:20 pm

    insyirah


    Moderator
    Moderator
    Assalamu'alaikum Smile

    Isu Palestin. Itu yang tak pernah padam sejak berpuluh tahun yang lalu. Apa istimewanya Palestin? Apa kepentingan Palestin? Teringat kata-kata seorang teman: Setiap hari adalah Karbala dan setiap inci dunia adalah Palestin. Rolling Eyes Awalnya, ragu-ragu juga. Pengikut fahaman Syiah extream dengan kata-kata ini; "Setiap hari adalah Karbala" tapi bila muhasabah semula. Fikir dari sudut lain.

    Kenapa ummat Islam tak bersatu? Antara Sunnah dan Syiah juga tak sealiran, kenapa? Kerana pengikut Syiah yang extream menghalalkan darah Ahli Sunnah Shocked Antara Syiah dan Sunnah bertelagah, jadi satu peluang yang sangat baik kepada pihak musuh Islam. Dalam Sunnah sendiri ada puak-puaknya sendiri, macam-macam. Jadi, macammana nak kumpulkan kesemua tenaga muslim kalau sesama sendiri pun masih belum capai kata sepakat? Evil or Very Mad

    Menyokong tindakan Hizbullah yang menyerang Israel dah dianggap Syiah? Ish... Ish... Cepatnya menghukum.

    Sebenarnya isu Palestin, Gaza baru-baru ni mencapai kemenangan yang sangat besar bagi pihak Hamas. Subhanallah. Allahuakbar. Blog Akhi Salman - Mansourah Cuba cari artikel mengenai kemenangan Hamas dalam blog ni, dia alihkan dari Bahasa Arab ke Bahasa Malaysia. Tapi post tu mungkin dah terkebelakang. Wallahua'lam

    Kenapa ummat Islam lemah?

    Kerana CinTa Dunia... Masing-masing takut hilang kuasa. Kalau SEMUA ummat Islam bersatu, itu tandanya kiamat sudah makin hampir. Sangatttt hampir. Wallahua'lam.

    Siapa kepingin mau makan ayam KFC? Hohoho... Nak resepinya? Alhamdulillah, lepas belajar buat resepi sendiri, rasanya dah lama sungguh tak makan KFC. :p Wedges pun buat sendiri je, tapi kalau nak resepi Mc'D tak dapat la nak tolong. Buat resepi sendiri, Muslim Made. Aih, sedap lagi makan masakan air tangan ibu/isteri yang ikhlas. Kan kan kan? Wink

    Melalut semacam je... Embarassed


    _________________


    "Kalau kita sayangkan kekasih kita, pastikan kita dapat selamatkan kekasih kita itu dari azab api neraka"

    .:: HaRuMaN MaWaR ::.

    9 Re: Penjarahan Palestin... apa yg KITA buat? on Wed Feb 18, 2009 5:26 am

    aysarahanan


    Moderator
    Moderator
    penjarahan palestin...

    kalo amik perkataan "jarah" dalam bahasa arab makna die "luka"

    sesuai juga dengan tajuk tu...orang 2 palestin sememangnya terluka...
    terluka hati,perasaan..terluka di tindas..terluka dengan sikap orang islam sendiri....

    kat sini aysa nak kongsikan pengalaman aysa tinggal dengan teman sebilik dari gaza..
    betapa sedihnya dia bila kehilangan ahli keluarga,kaum kerabat di gaza bila dapat berita apabila gaza di serang..hari2 air dari matanya tk berhenti mengalir,tapi die kuat..malam2nya di isi dengan munajat,doa kepada Allah....semangat dia kuat,kalo aysa di tempat teman aysa ni,mungkin aysa tak sekuat die..sama2 kita doakan ahli palestin dan seluruh umat islam di bumi ini..

    sama2 kita doakan...saudara2 kita di palestin.mereka mengharapkan doa dari kita..
    "YA ALLAH PANDANGLAH KAMI DENGAN PANDANGAN KASIH SAYANG" Crying or Very sad

    10 Re: Penjarahan Palestin... apa yg KITA buat? on Wed Feb 18, 2009 10:01 am

    insyirah


    Moderator
    Moderator
    Insya Allah, aamin Allahumma aamin...

    Teringat pula cerpen yang sahabat ana berikan semasa sanah helwa yang ke-17 lalu, kisah seorang pemuda Palestin yang datang ke Malaysia kerana menuntut ilmu, dijadikan anak angkat (sebuah keluarga rakyat Malaysia). Akhirnya apabila tamat belajar, dia kembali ke Palestin walaupun saat itu dia sudah sanga hampir pada tarikh pernikahan. Semangat juang dan cintakan syahid telah membuatkan dia terlalu rindu untuk kembali ke Palestin, dia menghantar sekeping CD pada tunangannya dalam pakaian pejuang Islam Palestin. Dia minta agar 'melepaskan' dirinya agar dia boleh berjuang untuk bergelar syuhada. Subhanallah.

    Walaupun ia hanya cerpen, tapi... Terlalu banyak yang dapat dijadikan iktibar. Berapa orang agaknya sanggup 'melepaskan' bakal isteri yang solehah untuk mendapat syahid disisi ALLAH? Teringat pula kata-kata seorang teman; "Selagi jemaah solat Subuh di masjid TAK SAMA dengan jemaah solat Jumaat, selagi itu kita sedang memberitakan kepada seluruh pelosok dunia bahawa iman ummat Islam lemah!" Crying or Very sad

    Moga para pejuang dan rakyat Palestin yang gugur, syahid disisi Allah. Sedang berbahagia di sana. Aamin allahumma aamin.


    _________________


    "Kalau kita sayangkan kekasih kita, pastikan kita dapat selamatkan kekasih kita itu dari azab api neraka"

    .:: HaRuMaN MaWaR ::.

    11 Re: Penjarahan Palestin... apa yg KITA buat? on Sat Feb 21, 2009 8:56 am

    insyirah


    Moderator
    Moderator
    Mukjizat-Mukjizat Allah di Palestin

    Post: 24 January 2009

    Tentara Israel diselimuti rasa ketakutan. Mujahid yang syahid memancarkan bau kasturi

    Aneh bin ajaib, meski tiap hari dibunuhi tentara Israel, pejuang-pejuang Palestina tak pernah habis. Ibarat hilang satu tumbuh seribu, begitu seterusnya. Mereka juga tak pernah surut semangat juangnya, meski hampir hari dijatuhi bom dan rudal.
    Kota Jenin menjadi saksinya. Kota yang terletak di Tepi Barat itu dibombadir Israel sebulan lalu. Ratusan rudal yang dilepaskan pesawat-pesawat tempur dan tank-tank Zionis, menghantam kota yang menjadi penampungan pengungsi rakyat Palestina itu. Hanya bersenjata AK 47 dan M 16, para pejuang Palestina memberikan perlawanan sengit.

    Ratusan warga sipil dan anak-anak menjadi korban — sesuatu yang sebenarnya dilarang PBB — akibat serangan brutal itu. Tetapi di pihak Israel bukan tidak ada yang mati. Tidak kurang dari 24 orang pasukan Israel tewas, dan 130 lainnya cedera. Itu yang diakui Israel. Tentu jumlah sebenarnya jauh lebih besar. Israel tidak mau menyebutkan jumlah korban pastinya, karena akan menjatuhkan moral tempur pasukannya. Buktinya, Panglima Perang Zionis, Shaol Mofaz akhirnya harus mencopot perwira yang memimpin penyerangan Jenin, karena dianggap gagal.

    Rupanya, ada kejadian-kejadian aneh di Palestina, yang menyebabkan perlawanan mereka tidak pernah mengendor. Keanehan itu, diantaranya dituturkan Abu al Barraa, salah seorang pimpinan Hamas. "Wahai saudaraku yang aku cintai," katanya, "demi Allah sesungguhnya kami telah menyaksikan pasukan Zionis Israel meninggalkan persenjataan mereka, lari terbirit-birit ketakutan. Banyak dari mereka yang terbunuh dari peluru para mujahidin yang keluar tanpa ditembakkan."

    Salah seorang tentara Israel yang lari itu, kepada pers mengaku ketakutan. Mereka menyaksikan postur pasukan yang buas luar biasa bukan dari bangsa manusia. Beberapa sumber Israel mengungkapkan, rasa takut itu menyelimuti setiap pasukan saat hendak memasuki Jenin. Salah seorang pasukan cadangan Israel mengatakan, "Kami melaksanakan tugas ini karena memang wajib, tidak ada yang senang berperang di sini. Kondisi di sana memang menyeramkan sekali." Bahkan ia berharap, dunia internasional menekan pemerintahan Ariel Sharon. "Apakah tekanan terhadap pemerintahan (Sharon) telah dilakukan, agar menarik mundur pasukannya? Berapa hari lagi kita harus bertahan di sini?" kata tentara itu ketakutan. (almujtama', 13/4/2002)

    Apakah keanehan-keanehan itu pertanda Allah telah menurunkan bala tentaranya, seperti apa yang tercantum pada al-Qur'an Surat At Taubah 26: "Dan Allah menurunkan bala tentara yang kamu tiada melihatnya, dan Allah menimpakan bencana kepada orang-orang yang kafir, dan demikianlah pembalasan kepada orang-orang yang kafir."

    Yang jelas ketika tentara Israel yang brutal itu dilanda ketakutan, keadaan sebaliknya justru dialami para mujahidin. Meski melawan musuh yang didukung Amerika Syarikat, semangat tempur para mujahidin tak pernah kendur. Tak lain, karena mereka berperang di atas lambaran tauhid, ala at tauhid `isynaa wa min ajli at tauhiid namuut (di atas rel tauhid kami hidup dan untuk tauhid kami mati).


    _________________


    "Kalau kita sayangkan kekasih kita, pastikan kita dapat selamatkan kekasih kita itu dari azab api neraka"

    .:: HaRuMaN MaWaR ::.

    12 Re: Penjarahan Palestin... apa yg KITA buat? on Sun Apr 26, 2009 12:31 pm

    azizul


    Admin
    Admin
    Kisah Palestin, ialah kisah yg tak akan mati dlm hati seorng Muslim.
    banyak info yg kita boleh cari di internet tenang PALESTIN.

    sekarng ini, isunya kembali malap, mungkin cahaya kesedaran sudah kurang menyinar...

    setahu azizul Insyirah ada info tentang aktiviti berkaitan Palestin di PWTC nanti.. ada perkembangan terbaru.

    Oh ya, utk pengetahuan umum, PPIM dah keluarkan jenama DANONE , KRAFT dan sekutunya drpd senarai boikot... sebab tiada kaitan antara rangkaian jenama ini dengan penjarahan Palestin.

    Wallahu 'Alam

    http://al-insyirah.forummotion.com

    13 Re: Penjarahan Palestin... apa yg KITA buat? on Mon Jul 06, 2009 6:51 pm

    aysarahanan


    Moderator
    Moderator
    sikap "kita"...

    bila di asak dengan berita palestin baru buka mata...boikot itu boikot ini..

    bila dah senyap..terus di lupakan....malap..

    tepuk dada tanya diri sendiri.. Rolling Eyes

    14 Re: Penjarahan Palestin... apa yg KITA buat? on Sat Jul 25, 2009 5:10 pm

    normyislam


    Ahli Senior
    Ahli Senior
    Masih ramai yang tak sanggup meninggalkan macdonald, coca cola dan sebagainya... sedangkan banyak alternatif lain lagi.. adakah kita lebih utamakan nafsu kita daripada memikirkan penderitaan umat Islam yang lain? yalah, setiap kali kita menolak untuk beli macdonald dan sebagainya kita tak dapat tengok exactly tindakan kita itu membantu, jadi kita anggap remeh.
    Memang segala yang disalurkan orang kafir untuk dinikmati orang Islam berbentuk remeh pun, macam program tv, makanan, muzik...dan sebagainya. sebab cara itu sangat berkesan...

    http://normyislam.blogspot.com

    15 Re: Penjarahan Palestin... apa yg KITA buat? on Mon Jul 27, 2009 8:44 pm

    haziman


    Ahli Senior
    Ahli Senior
    adi kita anggap remeh.
    Memang segala yang disalurkan orang kafir untuk dinikmati orang Islam berbentuk remeh pun, macam program tv, makanan, muzik...dan sebagainya. sebab cara itu sangat berkesan...

    ini memang betul,sebab aku pernah alami..dah 2,3 bulan berita pasal palestin tak di uar-uarkan aku mula minum cola2,lepak kedai mcd/kfc..tak dapat dinafikan..

    16 Re: Penjarahan Palestin... apa yg KITA buat? on Tue Jul 28, 2009 10:54 pm

    dheadz


    Admin
    Admin
    Sedar tak sedar, pejam celik, dah lama jugak sejak kes ni melanda dunia, menjadi tajuk utama media cetak dan elektronik suatu ketika dulu. Betul kata sesetengah ahli, masa mula2 memang berkobar-kobar semangat, nak buat itu ini, nak boikot... tapi lama kelamaan, boikot hanya tinggal nama, semangat entah ke mana. Betul ke? Crying or Very sad


    _________________
    Manusia selalu heboh mencari sesuatu yg bakal ditinggalkan, tapi tak heboh utk menyiapkan sesuatu yg bakal dibawa… Mari kita persiapkan diri dengan bekalan yang sepatutnya dibawa ke alam sana nanti. Wink

    17 Re: Penjarahan Palestin... apa yg KITA buat? on Wed Jul 29, 2009 2:03 pm

    azizul


    Admin
    Admin
    ana masih memboikot,
    kalian?

    kita menjadikan media main stream sebagai mata dan telinga kita. kalau kita x "nampak" kita takkan berkata.. betul tak?


    _________________
    http://al-insyirah.forummotion.com

    18 Re: Penjarahan Palestin... apa yg KITA buat? on Mon Aug 10, 2009 2:41 am

    izyan insyirah


    Ahli Aktif
    Ahli Aktif
    alhamdulillah...bgus thread nie...sama2 kita kongsi ini...

    Syarikat : Phillip Morris
    Produk : Rokok dan Makanan
    Jenama : Marlboro, Virginia Slims, Benson & Hedges, Winston,
    Gold Coast, Merit, Parliament, Alpine, Basic, Cambridge, Bristol, Bucks,
    Chesterfield, Collector's Choice, Commander, English Ovals, Lark, L&M,
    Players and Saratoga, C e d'Or, Philadelphia, Polo, Milka, Malabar,
    Marabou, Prince
    Fakta : 12 % keuntungannya adalah untuk Israel, Setiap hari umat
    Islam membelanjakan USD 800 juta untuk membeli rokok mereka, keuntungan
    purata 10% atau USD
    80 juta sehari. JADI USD 9.6 JUTA DUIT ORANG ISLAM PERGI KE
    ISRAEL SETIAP HARI

    Syarikat : Coca-Cola - McDonalds - Burger King - Pizza Hut, KFC
    Produk : Minuman Jenama : Light Coke, Fanta, Sprite, Canada Dry,
    Crush, Schweppes, Minute Maid, Nestea, Dr. Pepper
    Fakta : Sejak 1966 Coca Cola meyokong penuh negara Israel. Coca
    Cola telah menerima anugerah tertinggi dari kerajaan Israel kerana lebih
    30 tahun menyokong mereka serta membantah boikot Liga Arab terhadap
    Israel.

    Syarikat : Nestle
    Jenama : Kit Kat, Perrier, Libby, Nescafe, Maggie, Buitoni,
    Nestea, Freskies, Vittel, Pure Life, Nido, Smarties, Lion, Polo, After
    Eight, Coffee Mate, Nesquik, Aero, Quality Street, Felix (cat food),
    Crosse & Blackwell, Milkmaid, Carnation, Shreddies, Baci Baby Ruth,
    Butterfinger, Milkybar, Frutips
    Fakta : Syarikat Swiss ini dimilikki 50.1% oleh syarikat Israel,
    Osem Investments. Pada tahun 2000 mengumumkan untuk melabur berjuta-juta
    dolar di Israel dalam R & D. Pada tahun Peter Brabeck-Letmathe bagi
    pihak Nestle menerima Anugerah Jubli daripada Perdana Menteri Netanyahu.

    Syarikat : Disney
    Produk : Disneyland, Euro-Disney, Jenama Disney, Kartun, Filem
    Fakta : Pameran Walt Disney Millennium di Epcot Centre Florida
    menonjolkan Jerusalem sebagai ibu negara Israel. Kos US 8 juta untuk
    pameran ini dibiayai US
    1.8 juta oleh Israel untuk menentukan isi kandungan pameran. Ini
    adalah kempen Israel menggunakan Disneyland untuk menguasai Jerusalem
    sepenuhnya.

    Syarikat : Delta Galil Industries Ltd.
    Produk : Pasaraya, Pakaian dan Kasut
    Jenama : JC Penney , Carrefour Nike, Reebok, Converse, Calvin
    Klein, Gap, Boss, Ralph Lauren, Banana Republic, Bauer, Wrangler, Dim,
    Old Navy Dockers, Celio, J. Crew , Caterpillar, Lou Riders, Pryca
    Fakta : Syarikat kain terbesar Israel. Pengasasnya Dov Lautman
    adalah kenalan rapat Presiden Israel ketika itu Ehud Barak.

    Syarikat : Nokia
    Produk : Telekomunikasi, talipon bimbit dan elektronik
    Fakta : Nokia melabur begitu banyak di Israel dan memanggilnya
    PROJEK ISRAEL.

    Syarikat : Danone
    Produk : Makanan, minuman dan biskut
    Jenama : Evian, Alpina, LU Biscuits, Tuc, Volvic, Strauss dairy,
    Jacob biscuits, Danone yogart, HP foods, LEA & PERRINS, Sant? Galbani,
    Danao, Danette
    Fakta : Pada tahun 1998 Franck Riboud bagi pihak Danone menerima
    Anugerah Jubli daripada Perdana Menteri Israel, Netanyahu. Anugerah
    tertinggi negara Israel untuk syarikat yang memperkukuhkan ekonomi
    Israel. Institut Danone, satu institut Penyelidikan dan Pembangunan
    telah di tubuhkan di Israel pada tahun 1998.

    Syarikat : Johnson & Johnson
    Produk : Kesihatan.
    Fakta : Pada tahun 1998 Roger S. Fineon bagi pihak Johnson &
    Johnson, menerima Anugerah Jubli daripada Perdana Menteri Israel
    Netanyahu.

    Syarikat : Revlon
    Produk : Kosmetik
    Fakta : Jutawan Ronald Perelman yang memilikki Revlon adalah
    seorang Zionis. Penyokong kuat Zionis Merupakan pemegang amanah Pusat
    Simon Wiesenthal Center yang menggunakan Holocaust untuk mendapatkan
    sokongan Zionisma dan Israel.

    Syarikat : AOL Time Warner
    Produk : Media Elektronik dan Cetak
    Jenama : ICQ, Warner Bros, CNN, AOL, Times magazine
    Fakta : AOL memperuntukkan 30% daripada portfolio keuntungan di
    Israel. Pada tahun 1998 AOL menerima anugerah Jubli daripada Perdana
    Menteri Netanyahu.

    Syarikat : IBM
    Fakta : Mempunyai 1700 pekerja di Israel. Satu dari 3 syarikat
    yang disanjung semasa Jamuan Makan Malam Liga Persahabatan
    Amerika-Israel Untuk Demokrasi pada 25 Jun 2001 bersama Ariel Sharon.

    Syarikat : L'Oreal
    Jenama : Giorgio Armani, Lancome, Biotherm, Garnier, Helena
    Rubinstein, Donna Karan, Vichy, Cacharel, Maybelline, Redken, La
    roche-posay, Carson
    Fakta : Setelah disaman US 1.4 juta kerana menulis surat pada
    Liga Arab bahawa mereka menutup kilang di Israel, mereka kemudian
    melabur dengan begitu banyak di Israel. Kongres Yahudi Amerika amat
    berpuas hati dengan L' Oreal dan menganggap mereka sahabat akrab.

    Syarikat : Intel
    Produk : Perkakasan komputer
    Fakta : Intel adalah penyokong kuat Israel. Pusat pembangunan
    pertama di luar Amerika didirikan di Haifa pada 1974.

    Syarikat : Est Lauder
    Jenama : Clinique, Tommy Hilfiger, DKNY, Aramis, Origins, Ko
    Malone, La Mer, Prescriptives, Bobbi Brown Essentials, Aveda, Jane, MAC
    Cosmetics, Kate Spade, Fragrances, Stila
    Fakta : Pengerusinya, Ronald Lauder, pernah menjadi pengerusi
    Persidangan Utama Kesatuan Amerika Yahudi. Juga adalah presiden Tabung
    Kebangsaan Yahudi yang fungsinya ialah untuk menghalalkan pengambilan
    tanah rakyat Palestin oleh Israel.

    Syarikat : News Corporation
    Produk : 20th Century Fox, Star, SKY, New York Post, National
    Geographic Channel, News of the World, The Times, The Sun, Nursery
    World, The weekly Standard, Daily Telegraph, Harper Collins
    Fakta : Murdoch's New Corp. melabur dengan begitu banyak di
    Israel.

    Syarikat : Kimberly-Clark
    Produk : Huggies, Kotex, Kleenex, Scott, ANDREX products
    Freedom, Scottex
    Fakta : Pada tahun 1998 Robert P. Van der Merwe , Pengerusi
    Kimberly Clark , menerima Anugerah Jubli daripada Perdana Menteri Israel
    Netanyahu, kerana sumbangan mereka dalam membangunkan ekonomi Israel.

    LAIN-LAIN SYARIKAT

    Syarikat : Procter and Gamble
    Produk : Kesihatan, sabun, syampu
    Jenama : Head & Shoulders, Pert Plus, Pentain, Always, Tide,
    Crest, Pampers, Lux, Palmolive, Camay, Zest, Ariel, Fairy, Signal 2,
    close up, colgate, Monsieur Propre, Oil of Olaz, Petrol Hahn, Pringles,
    Sanicroix, Tampax, Tempo, Vicks, Vizir, Yes Swiffer, Ace, Action 500,
    Bonux, Mr Clean

    MARS INC - Bounty, M&M's, Mars, Snickers, Twix, Uncle Ben's,
    Whiskas, Pedigree, Balisto, Brebbies

    HASBRO - Parker, Pokemon, Star Wars, Episode I, Monopoly,
    Brothers, MB, Playskool, Tiger

    GILETTE - Braun, Duracell, Gillette, Oral-B, Paper-Mate, Parker,
    Waterman

    COLGATE PALMOLIVE - Ajax, Palmolive, Tahiti, Axion, Bingo, Fabe,
    Felire, La croix, Mennen, Murphy, Paic

    Haagen - Dazs Ben & Jerry, CAMPBELL, Kellogg, Canderel, Levis,
    Raid, Heinz.

    http://izyaninsyirah.blogspot.com

    19 Re: Penjarahan Palestin... apa yg KITA buat? on Mon Aug 10, 2009 2:42 am

    izyan insyirah


    Ahli Aktif
    Ahli Aktif
    Fakta seperti yang tersenarai dibawah adalah kajian

    santifik yang dibuat oleh ahli sains kesihatan/so di USA dan Britain

    serta laporan dari seluruh dunia mengenai minuman ringan Coke : Coca Cola.

    Di dalam kebanyakan negeri di US, kereta peronda lebuhraya akan
    dimuatkan
    2 gallon Coke untuk menghilangkan kesan darah di jalanraya apabila
    berlaku
    kemalangan. Cam pasukan SMART dan bomba kita tu, Harzadous Team.
    Cuba
    tanya Plus Ronda atau Lebuhraya, adakah mereka guna?
    Anda di rumah
    diharap dapat mencuba kajian ini :
    ____________ _________ _________
    _________ _______

    1. Masukkan tulang dalam satu mangkuk yang diisi Coke,
    ia akan hancur atau
    hilang sama sekali dalam masa 2 hari. Elok untuk yang
    berniaga sup tulang!
    ____________ _________ _________ _________ _______

    2. Untuk mencuci tandas : Masukkan setin air Coke dalam tandas dan
    biarkan
    selama 1 jam dan kemudian 'flush'. Kesan kotoran/hampas akan hilang
    dari
    tindakan 'citric asid' yang berada dalam Coke. Satu bahan gantian untuk

    mencuci kalau sabun dah habis! Rasa-rasa buat sabun badan boleh tak?

    ____________ _________ _________ _________ _______

    3. Untuk
    menghilangkan kesan karat dari bumper kereta jenis chrome : Lap
    bumper
    dengan aluminium foil yang dicelup dengan Coke. Kesannya karat
    hilang!

    ____________ _________ _________ _________ _______

    4. Untuk
    menghilangkan kesan 'corrosion' atau hakisan pada skru/nat bateri
    kereta :
    Tuang saja setin Coke pasti kesan hakisan hilang serta merta.
    ____________
    _________ _________ _________ _______

    5. Untuk melonggarkan skru yang
    berkarat dan ketat : Sekali lagi tuang
    setin Coke, skru tersebut pasti
    longgar dan boleh dibuka.
    ____________ _________ _________ _________ _______

    6. Untuk menghilangkan kesan minyak/lekit dari pakaian : Tambahkan setin

    Coke dalam mesin basuh bersama sabun pencuci dan basuh macam
    biasa.

    Kesan minyak tu pasti hilang. Kemudian bolehlah minum
    air basuhan tadi berperisa coke.
    ____________ _________ _________ _________
    _______

    7. Cermin kereta anda berdebu/kotor/ melekit ? Celup tuala
    dengan Coke dan
    lap. Pasti bersih. Tak payah guna tin sembur cuci cermin cam
    jual di
    Yawata tu kerana ianya amat mahal!
    ____________ _________
    _________ _________ _______

    8. Bahan aktif Coke adalah phosphoric asid.
    Ia mempunyai pH 2.8. Ia boleh
    meleburkan sebatang paku dalam masa 4 hari.
    Kilang Perwaja/besi mesti suka
    ni!

    Asid tersebut juga menghakis
    kekuatan tulang belakang dan tulang lain
    dalam badan yang merupakan punca
    utama kearah penyakit osteoporosis.

    Sila lihat lori yang membawa air
    sirap Coke dalam lori tangki,[ bukan lori
    yang bawa Coke siap dalam
    botol/tin] pasti dilengkapi dengan tanda amaran
    "Bahan Kimia Bahaya"
    atau"Bahan Penghakis : bahaya". Lori tangki itu juga
    diselaputi bahan
    penghakis hakisan untuk mengelak lori tu dihakis. .
    Tolong jangan
    letak/parking kereta berhampiran lori tangki yang ada tanda amaran
    tu,

    silap-silap tengah bawak kereta, putus 2 sebab
    hakisan/karat.

    Para pengedar minuman Coke telah menggunakannya untuk
    mencuci bahagian
    enjin lori/trak mereka sejak 20 tahun. Wahh...mesti buat
    overhaul ni!
    ____________ _________ _________ _________ _______

    9.
    Kandungan gulanya 18 sudu cawan teh satu tin Coke. Cuba try bancuh
    kopi/teh
    dengan 18 sudu gula tu kat rumah dan minum mesti termuntah tapi
    tambahkan
    citric asid, mesti muka tersenyum. Tambah pula dengan ais!.
    Wahh!
    Rasa
    cam minum Coke berperisa kopi. Asid tersebut akan bertindak terhadap
    lidah
    untuk memberi signal kepada otak bahawa air yang diminum tidak
    berapa manis.
    Lidah ngan otakpun kena ***. Semua minuman ringan menggunakan id yang sama. Tak
    kiralah Pepsi. 7-up, Drinho, Yeos, Milo, F&N dll. Sama jer! Anak bapak dan
    Keluarga 69.

    Coke membawa maksud dadah Cocaine. Asal minuman Coke adalah
    dicipta untuk menghilangkan rasa letih dan mengkhayalkan untuk para pekerja
    buruh. Cam candu masuk China dulu. Antara isi kandungannya adalah ekstrak dari
    daun coca [cocaine] dan kacang Cola. Tu yang mai perkataan CocaCola tu.

    Cuba rendamkan gigi [gigi yang patah ker tapi kalau nak rendam gigi
    dalam
    mulut tu pun boleh gak] dalam satu mangkuk Coke, pasti gigi tu

    hilang/lebur dalam masa 24-49 jam. Yang mana sakit gigi, try cara ni,
    kot-kot gigi tu bleh hilang!

    Kalau anda tak suka minum kopi tapi suka
    sangat minum Coke, sama jer! Anda
    minum Caffein, bahan yang sama dalam 2
    minuman tersebut.
    ____________ _________ _________ _________ _______

    10. Di India, negeri Andhra Pradesh dan Chattisgarh secara spesifiknya,

    para peladangnya menggunakan Coke sebagai semburan untuk membunuh serangga
    perosak dalam ladang kapas dan cili mereka. Jadi racun seranggalah pulak.

    Saper ada tanam pokok cili kat rumah tu, semburlah Coke untuk bunuh

    serangga. Cili tu rasa pedas manis berperisa coke kot? Cubalah!

    ____________ _________ _________ _________ _______
    ____________
    _________ _________ _________ _______

    Syarikat Coke dimiliki oleh
    pelabur berbangsa Yahudi 100%.

    Jadi, sambil-sambil kita minum Coke
    tu, bolehlah pada masa yang sama cuci
    cermin kereta, cuci baju, buka nat
    skru, cuci tandas , sembur serangga
    dll.

    Rupa-rupanya Coke ni boleh
    dibuat bahan gantian emergency jika bahan
    cuci/pelincir/ penghakis habis kat
    rumah. Semua fakta diatas anda boleh
    cuba sendiri dirumah jika tak percaya.
    Yang mana tak pass sains khasnya kimia
    dulu masa sekolah bolehlah buat
    eksperimen sains kimia ni kat rumah.

    Tepuk dahi tanya hati....nak minum
    ke tak? Saya pun minum sekali sekala!
    Sama-samalah kita bercoke sambil
    singgah KFC [Syarikat Yahudi gak!!], time
    raya, time parti, time kenduri,
    time bola piala dunia dll.

    Terima kasih kerana memberi masa untuk
    membaca. Rajin membaca pasti berjaya. Luang-luangkanlah masa untuk membaca.

    http://izyaninsyirah.blogspot.com

    20 Re: Penjarahan Palestin... apa yg KITA buat? on Mon Aug 10, 2009 2:43 am

    izyan insyirah


    Ahli Aktif
    Ahli Aktif
    mmg susah nk boycott brg2 ini sekaligus...kita buat yg termampu...bukan ala kadar n sambil lewa jerr....ini isu umat islam...isu saudara seagama kita..

    http://izyaninsyirah.blogspot.com

    Sponsored content


    View previous topic View next topic Back to top  Message [Page 1 of 1]

    Similar topics

    -

    » Create a CSS file

    Permissions in this forum:
    You cannot reply to topics in this forum