Komuniti Al-Insyirah

islamic finance, banking, career, peace.

Ruang Download Section dah dibuka, sila gunakan sebaiknya

You are not connected. Please login or register

Inilah aku....

Go to page : 1, 2  Next

View previous topic View next topic Go down  Message [Page 1 of 2]

1 Inilah aku.... on Tue Apr 29, 2008 3:36 am

azizul


Admin
Admin
Assalamualaikum...

anggaplah thread ini satu luahan hati, blog, diari atau apa2 je... semua di bawah saya tulis sebagai pengigat kepada diri saya, apa yg berlaku, dan apa yg ingin saya lakukan.... satu serpihan hidup sya.... yg saya kongsi bersama.... x perlu komen kalau x mahu...




***********************************************************************************************

FORUM 3E .... dah mati?


hari khamis yg lepas, saya terima sms drpd En. Fadil Fasilitator Kelas 1 Team 3E ... berhubung masalah forum 3E di
http://forum.drtuah.com/~drtuah/V4/index.php yg telah mati... database forum diusik@padam oleh seseorang... dan mengikut perkiraan beliau, campur tangan moderator menjadi punca (patutlah versi2 sebelum nya tiada moderator yg in- charge ek? ) agaknyala...

sebelum ni saya telahpun dikhabarkan oleh rakan se"kerja" saya, Mr Arjuna ... saya sangka tidak serius, hanya masalah hang saja... sakit hati pun ada... sedih pun ada... marah pun ada... mcm2 ada... sampai sekarang ni, saya masih mencari punca masalah ini, hanya ada dua fasilitator saja, saya yg dah lama x online, dan mr arjuna... xkan saya nak salahkan seseorang yg saya pilih bukan? dan saya yakin Mr arjuna bukan puncanya....

apa2pun...Forum 3E tak mati.. dan walaupun nama saya sudah diburukkan oleh yg dengki dengan saya... saya yakin kebenaran akan menyinar... tegas saya katakan... saya dan Mr Arjuna bukan yg menyebabkan perkara ini berlaku... kalau kami jahat sangat... selepas dipilih oleh Dr Tuah saya terus padamkan... kenapa perlu tunggu kan?



hish2.... sabar2...

out...

http://al-insyirah.forummotion.com

2 Re: Inilah aku.... on Thu May 15, 2008 1:30 pm

ZielaJanjiRock


Ahli Baru
Ahli Baru
Salam..
ni kah azizul..pehabaq??
ermmm...xsangka ek porem 3e jd cmtu..
xper lah..maybe ada hikmahnya.
kalo ada yg tuduh azizu..mmg dorg tu tak sekolah
sabar2

3 Re: Inilah aku.... on Fri Aug 07, 2009 11:11 pm

izyan insyirah


Ahli Aktif
Ahli Aktif
owh...nie ke yg berlaku sebenarnya....walaupun tk tau apa sebenarnya berlakuu...sy sygkan forum tuh...huhu..harap2 tkde apa2 akan berlaku lagikk...

http://izyaninsyirah.blogspot.com

4 Re: Inilah aku.... on Wed Aug 12, 2009 3:07 pm

munira alhashimi


Ahli Aktif
Ahli Aktif
Salam Azizul..
munira belum sempat mengenali azizul. Setiap apa yg berlaku ada hikmahnya disebaliknya. Dan kalau tidak, ibu tidak mungkin sampai ke sini. Bolih jadi
Ruangan forum al-insyirah mungkin..bolih jadi yg terbaik dari forum2 lain, siapa tahu. Salam perkenalan dari seorang ibu...yg pernah terluka di sana...

5 Re: Inilah aku.... on Wed Aug 19, 2009 10:45 am

munira alhashimi


Ahli Aktif
Ahli Aktif
Assalammualaiku anak2..
sebenarnya ibu masih fobia dgn apa yg terjadi. Mungkinkah azizul pernah rasakan sedihnya bila dianaiya rakan. Rakan forumer ibu ni, dah hampir setahun berhubungan dgn ibu. Dia mengaku kasih terhadap ibu.sms/call/ym/email..ibu sentiasa layan dengan kesabaran terhadap kerenahnya bagai seorang anak. Akhirnya dia membayar kasih ibu dengan
berbagai tohmahan. ibu jadi sakit beberapa hari ini. Sad

Kasih seorang ibu memang tidak mengharap balasan. Tapi usahlah dibalas dengan
penganiyaan. Sad

6 Re: Inilah aku.... on Wed Aug 19, 2009 9:14 pm

umaruddin


Moderator
Moderator
Assalamualaikum... Tuan Owner.. saya masih lagi ingat masa tuan chat ketika awal kejadian ni.. Tuan ingat tak.. Saya masih ingat juga lagi apa yang tuan syak dan dakwa .. dan saya rasakan ada kebenarannya. Ingatkan tuan dah lepaskan semua tu..tak nak ingatkan lagi..
Ingat tak juga yang saranan agar tumpukan kat sini.. InsyaAllah ia akan berjaya.. Alhamdulillah.. tanda2 awal ada tampak..

.. Ibu Munira.. saya antara orang yang faham cerita yang berlaku.. Agak bertuah juga sebab tuan Owner.. Ibu sanggup kongsi cerita secara peribadi..
Saya sarankan masih benda yang sama..
Manusia ada hak nak cakap apa saja.. kita tiada kuasa nak larang.. kalau kita dapat sekat sorang.. yg lain masih ramai lagi.. Begitu juga dengan kes mendengar.. Memang kita tak dapat buat apa2.. Sebab tu Allah maha Adil.. ada hari penghakiman.. masa tu baru kita dapat pengadilan yang sebenar..
Jadi kalau kita betul2 niat kerja ikhlas.. cakap yang ikhlas.. benar2 lillahi ta'ala.. jangan ambil pusing sangat dengan yang lain..
Ingat bila kita berada di jalan Allah.. berjihad.. rintangan teramat tinggi.. jangan kita kecundang dek rintangan ini.. Insya Allah.. kalau kerja kita diberkati.. niat benar2 ikhlas.. kita patut dapat tempuhi..

http://www.umaruddin.blogspot.com

7 Re: Inilah aku.... on Thu Aug 20, 2009 5:21 pm

munira alhashimi


Ahli Aktif
Ahli Aktif
Assalammualaikum Umar...
Terima kasih memberi saranan yang sama kepada akak.
Mudah2an akak bolih bangkit semula. Padahal akak ingin saja
menyepikan diri.
Tapi ada rakan yg masih minta akak bangkit, teruskan. Biar mereka nak kata apa. Jangan jawab dan jangan pedulikan.
Tapi hati tua, payah sikit nak bangkit. Tua oiii.. Umar.

Berbanding dulu, idea ada saja nak menjawab. Kini akak ketandusan ilham.
Nak tulis pun takut2. Tapi biar akak luahkan di sini dulu. Sad
Mohon maaf anak2 semua. Ibu tumpang berteduh dibawah rimbunan kasih kalian.

8 Re: Inilah aku.... on Thu Aug 20, 2009 7:17 pm

umaruddin


Moderator
Moderator
Assalamualaikum..
Ibu.. benar.. bila kita terantuk.. walaupun tak luka.. lebam... peritnya terasa.. Sebab tu kita agak berhati2.. kekadang ambil langkah untuk elak.. faham benar tu Ibu.. tapi.. kalau kita amalkan sifat tu... berkemungkinan besar kita tak boleh berjalan.. Masa kita bertatih dulu.. mana mungkin tidak pernah jatuh.. mesti ada..
Tak apa Ibu.. jadikan tempat ini landasan... ruangan untuk bangkit semula.. jangan terus di bawah.. kalau tempat lain kurang menghargai.. Insya Allah mungkin di sini lain pula ceritanya.
Ikhlaskan hati.. tetapkan jatidiri.. teruskan niat berjihad... Insya Allah... Allah akan redha niat dan perbuatan yang ikhlas.

http://www.umaruddin.blogspot.com

9 Re: Inilah aku.... on Thu Aug 20, 2009 11:36 pm

insyirah


Moderator
Moderator
Assalamu'alaikum whb Smile

Ana tak tahu apa yang berlaku di 'sana' dan apa yang buatkan kalian semua terluka begini tetapi yang mampu ana ucapkan ialah kehadiran Ibu disini dialu-alukan dengan tangan yang terbuka, mungkin masih terlalu awal untuk mengatakan kasih dan sayang tetapi biarlah ianya di semai dan kemudian dijaga dengan rapi. Insya Allah, akan membesar dengan baik dan utuh. Kasih sayang itu dari Allah Smile


Alihkan matamu ke laut, airnya cantik membiru dan penuh dengan ketenangan, tetapi hanya Allah saja yang tahu rahsia di dalamnya, begitu jugalah dengan kehidupan manusia: riang ketawa tapi hanya Allah yang tahu rahsia kehidupannya.

Andai kau rasa kecewa, lihatlah ke sungai, airnya masih mengalih biarpun berjuta batu menghalang. Andai kau rasa sedih, pandanglah ke langit, kau akan sedar bahawa Allah sentiasa bersamamu. Andai kau gembira, sujudlah ke bumi tempatmu berpijak sebagai tanda syukurmu kepadaNya.
Smile

Subhanallah.
Alhamdulillah.

Aturan Nya sentiasa berhikmah Smile Teguran Allah buat hamba-hamba Nya.


_________________


"Kalau kita sayangkan kekasih kita, pastikan kita dapat selamatkan kekasih kita itu dari azab api neraka"

.:: HaRuMaN MaWaR ::.

10 Re: Inilah aku.... on Fri Aug 21, 2009 10:44 am

indah


Ahli Aktif
Ahli Aktif
Sama juga dengan saya.. saya pun tak tahu apakah kisah2 yang lalu tu.. tapi percayalah

setiap apa yang telah terjadi... Ia adalah dari Allah... Ia adalah jalan cerita kehidupan kita di dunia... setiap apa yang berlaku adalah untuk kebaikan kita pada masa hadapan.. itulah pengajaran yang saya dapat melalu pengalaman saya sendiri..

Saya juga bukan penasihat yang hebat dengan kata-kata.. tapi saya yakin... kehadiran ibu disini.. untuk bersama kami.. pasti ada kebaikannya.. pasti ada sebab2 nya...

Welcome to Al-Insyirah ibu ....

Smile Smile

http://www.shindah.blogspot.com

11 Re: Inilah aku.... on Fri Aug 21, 2009 12:23 pm

munira alhashimi


Ahli Aktif
Ahli Aktif
indah wrote:Sama juga dengan saya.. saya pun tak tahu apakah kisah2 yang lalu tu.. tapi percayalah

setiap apa yang telah terjadi... Ia adalah dari Allah... Ia adalah jalan cerita kehidupan kita di dunia... setiap apa yang berlaku adalah untuk kebaikan kita pada masa hadapan.. itulah pengajaran yang saya dapat melalu pengalaman saya sendiri..

Saya juga bukan penasihat yang hebat dengan kata-kata.. tapi saya yakin... kehadiran ibu disini.. untuk bersama kami.. pasti ada kebaikannya.. pasti ada sebab2 nya...

Welcome to Al-Insyirah ibu ....

Smile Smile

Assalammualaikum Indah dan Insyirah...
Terima kasih dengan kata-kata yang menyejukkan hati ibu.
Sesungguhnya apa saja yg Allah takdirkan, memang ada kebaikkannya.
cuma hati tua ibu tak kuat menghadapinya. MOga selepas ini ibu semakin kuat dan tabah lagi bila berada di sini.

Terima kasih anak2ku semua.

12 Re: Inilah aku.... on Fri Aug 21, 2009 12:40 pm

insyirah


Moderator
Moderator
Bila kita hadapi musibah sebenarnya BUKAN kita tak kuat, tapi itulah ujian sejauh mana kita bergantung kepada Allah. Masakan Allah mentakdirkan sesuatu dengan sia-sia? Allah Maha Penyayang, Maha Penyantun pada hamba-hamba Nya. Smile Pandanglah ujian bukan sebagai bala yang menyesakkan dada tetapi itulah peluang untuk kita mendekatkan diri pada Allah. Ujian itu TARBIYYAH, sabar itu INDAH! Wink

Ibu hanya perlukan M.A.S.A saja untuk memulihkan keadaan. Insya Allah, kanak-kanak riang di Al-Insyirah akan meriangkan hati ibu. Jadi, ibu kena la buat kuih raya banyak sikit yerk! Wink (Alamakkkk, gula takde la...) Sad Hihi, maaf ibu. Insyirah ni memang macam ni, nakal sikit (sebenarnya banyak Embarassed). Kak Indahhhhh... tolong ibu buat kuih. Syirah anak bongsu (dalam Al-Insyirah) jadi... boleh la buli abang2 dan kakak2 (termasuk ibu juga, tak pe ibu?) bounce


_________________


"Kalau kita sayangkan kekasih kita, pastikan kita dapat selamatkan kekasih kita itu dari azab api neraka"

.:: HaRuMaN MaWaR ::.

13 Re: Inilah aku.... on Sun Aug 23, 2009 12:18 pm

azizul


Admin
Admin
Assalamualaikum,
baru sekarang teringat ada thread ni Very Happy dah lama da... x teringat. Azizul tahu cerita tentang Ibu Munirah. sebenarnya azizul aktif saja di sana, tetapi dengan id yang berbeza. sebab acap kali MANUSIA MELAYAN SESEORANG BERDASARKAN PERSPEKTIFNYA. Andai dianggap seseorang itu "budak" dia akan dilayan as budak.. lagi2 kalau moderator dia 20+ tahun lebih muda usianya... kalau kelihatan seperti dewasa, dia akan dilayan seperti orang biasa.

bagi azizul, Forum 3E ialah tempat pertama kali azizul berforum, sebelum aktif dengan beberapa forum yang lain. dan Forum 3E sekarang jauh berbeza dengan sewaktu zaman "muda" azizul. dulu lebih seronok dan meriah. isunya pula ialah isu2 yang mematangkan. kalau dilihat, forum itu ialah tempat luahan hati bukan tempat "bergosip" sekarang forum tu dah jadi mcm......

tetapi Al-Insyirah ditubuhkan sebelum "peristiwa" itu berlaku. Alhamdulillah azizul lebih senang di sini, walaupun tidak sepopular sewaktu azizul memegang "tampuk" kuasa seorang moderator di forum yang paling popular(waktu itu). di sini kita bukan sekadar berkongsi, belajar, tetapi disini kita memperbaiki diri, mengenal diri untuk mengenal Illahi... (dah melalut da... Very Happy)


_________________
http://al-insyirah.forummotion.com

14 Re: Inilah aku.... on Sun Aug 23, 2009 1:35 pm

munira alhashimi


Ahli Aktif
Ahli Aktif
umaruddin wrote:Assalamualaikum..
Ibu.. benar.. bila kita terantuk.. walaupun tak luka.. lebam... peritnya terasa.. Sebab tu kita agak berhati2.. kekadang ambil langkah untuk elak.. faham benar tu Ibu.. tapi.. kalau kita amalkan sifat tu... berkemungkinan besar kita tak boleh berjalan.. Masa kita bertatih dulu.. mana mungkin tidak pernah jatuh.. mesti ada..
Tak apa Ibu.. jadikan tempat ini landasan... ruangan untuk bangkit semula.. jangan terus di bawah.. kalau tempat lain kurang menghargai.. Insya Allah mungkin di sini lain pula ceritanya.
Ikhlaskan hati.. tetapkan jatidiri.. teruskan niat berjihad... Insya Allah... Allah akan redha niat dan perbuatan yang ikhlas.

Terima kasih Umar/Zaki..
Akak suka panggil nama Zaki...semasa di3E.
Disini Umar pun bolih bicara lebih akrab terhadap akak. Nak panggil ibu pun bolih. Di 3E..kita mesra saja. Dan sekarang ibu masih lagi ada di 3E, cuma tak dapat nak tunjuk/pamerkan kemesraan lagi. Nanti kena libas....habis ibu.
Dan biarlah mereka berteka teki siapakah munira itu sebanarnya

Sebenarnya mereka dah lama perhatikan ibu. Agaknya terlihat ramai yg pamerkan
kemesraan, jadi...ada yg tak suka. Ibu dah lama terlihat perubahan, soalan2 yg
pelik. Tapi tak mahu berburuk sangka. Maka akhirnya....terserlah juga.

Terima kasih sekali lagi kepada Umar, sudi memberi kata2 dorongan dan sarankan
akak ke sini. Tempat yg penuh kedamaian. Anak2 yg matang fikiran..sangat
mengembirakan hati seorang ibu.

15 Re: Inilah aku.... on Sun Aug 23, 2009 2:14 pm

munira alhashimi


Ahli Aktif
Ahli Aktif
azizul wrote:Assalamualaikum,
baru sekarang teringat ada thread ni Very Happy dah lama da... x teringat. Azizul tahu cerita tentang Ibu Munirah. sebenarnya azizul aktif saja di sana, tetapi dengan id yang berbeza. sebab acap kali MANUSIA MELAYAN SESEORANG BERDASARKAN PERSPEKTIFNYA. Andai dianggap seseorang itu "budak" dia akan dilayan as budak.. lagi2 kalau moderator dia 20+ tahun lebih muda usianya... kalau kelihatan seperti dewasa, dia akan dilayan seperti orang biasa.

bagi azizul, Forum 3E ialah tempat pertama kali azizul berforum, sebelum aktif dengan beberapa forum yang lain. dan Forum 3E sekarang jauh berbeza dengan sewaktu zaman "muda" azizul. dulu lebih seronok dan meriah. isunya pula ialah isu2 yang mematangkan. kalau dilihat, forum itu ialah tempat luahan hati bukan tempat "bergosip" sekarang forum tu dah jadi mcm......

tetapi Al-Insyirah ditubuhkan sebelum "peristiwa" itu berlaku. Alhamdulillah azizul lebih senang di sini, walaupun tidak sepopular sewaktu azizul memegang "tampuk" kuasa seorang moderator di forum yang paling popular(waktu itu). di sini kita bukan sekadar berkongsi, belajar, tetapi disini kita memperbaiki diri, mengenal diri untuk mengenal Illahi... (dah melalut da... Very Happy)

Terima kasih azizul, kerana sudi serba sikit berkongsi pengalaman dengan ibu.
Rupanya zizul tahulah siapa ibu kat saya ye...? Yang mana satukah azizul di 3E. Pernah tak ibu tegur azizul di sana..? Atau azizul ada tak tegur ibu..?
Di sana ibu sempat tegur Zul, bro.com. dan amirul tu ..sangat menjauh...tak dapat nak tegur. Tetapi memang ada satu perkara pelik berlaku terhadap ibu di sana, yg sukar ibu terjemahkan. Dimana, macamana password ibu bolih berada dalam pm forumer lain. Bila terima email...dari org yg tak pernah ibu berikan No.email ibu kepada forumer tersebut. Kalau moderator ...ibu tak kisah. Kemudian ibu tukar email dan nick lain, pinjam email hubby pulak. Ini berlaku pada waktu awal mendaftar jadi ahli di 3E. Rupa2nya ada sesuatu tak kena di sana.

16 Re: Inilah aku.... on Sun Aug 23, 2009 5:41 pm

muzafar


Ahli Aktif
Ahli Aktif
Assalamu'alaikum...


Smile ...muzafar pun nak join gaks perbincangan ni lar..
azizul...nama yg selalu d dgr di sana... tp sy x berkesempatan berkenalan...
bila d kenang dgn ape yg berlaku d sana...bagai x percaya...camne ia bole berlaku..
walhal disana rata2 or mgkn somanya org MELAYU...sesama ISLAM...
nape mesti ade yg iri maupun khianat?...

sy setuju dgn pandangan zaki, indah & insyirah tu...
hikmah dr ape yg berlaku dsana...mgkn mendorong kita kesini...
rasanya KETENANGAN & KEDAMAIAN mgkn berada di sini...
dah hmpr semggu berada disini... mgkn akan terpaut hati utk terus disini.. InsyaAllah...

Walaupun forumer disini mude2....tp tu bkn ukurannya...
KEMATANGAN intipati luahan & pendpt..itu lbh bermakna...
selain dr nilai2 murni spt hormat-menghormati, sy jg kagum dgn keramahan forumer d sini...
sy belum dpt nak teroka habis dsini...jd x bole nak komen lebih2...

harapan sy kat AL_INSYIRAH ni... dpt lah kiranya kita sama2 kongsi pengetahuan & panduan2 yg berguna tanpa ada sifat2 negatif...
Moga sy ketemu dgn KEKUATAN yg sy cari selama ni di sini...

17 Re: Inilah aku.... on Sun Aug 23, 2009 11:51 pm

insyirah


Moderator
Moderator
Ahlan wasahlan wa marhaban bikum ila al-Insyirah Pakcik Muzafar Smile

(Tak pe kan panggil pakcik sebab Insyirah pun macam kecik je lagi...) Smile

Saya harap semua-semua yang dari forum 3E merawat luka dan duka di hati, walaupun luka itu meninggalkan parut tetapi insya Allah ada hikmahnya. Maafkan anakanda insyirah andai ada kata-kata yang menyinggung mana-mana pihak. Kata-kata ini dihadiahkan kepada semua terutama buat diri sendiri sebagai muhasabah.


Hidup ini adalah untuk BERSYUKUR.
Bersyukur pada orang yang menyakiti kerana dialah orang yang menabahkan hatimu. Pada orang yang tak mengendahkan kamu kerana dialah yang memupuk berdikari. Pada yang menjatuhkan kamu kerana dia yang memperhebat pontensimu, pada yang mengujimu kerana dia memberi peluang mujahadahmu, pada yang menyeksa kamu kerana dia yang menguji kesabaranmu. BERSYUKUR dengan segala ujian Nya kerana itulah tanda TARBIYYAH dari yang Esa. Smile


Ada bicara dari Allah untuk kita perhalusi. Betulkan niat, adakah semata-mata kerana redha Allah kita menulis di alam maya. Sad


_________________


"Kalau kita sayangkan kekasih kita, pastikan kita dapat selamatkan kekasih kita itu dari azab api neraka"

.:: HaRuMaN MaWaR ::.

18 Re: Inilah aku.... on Mon Aug 24, 2009 10:15 am

umaruddin


Moderator
Moderator
Assalamualaikum...
Kan semua kejadian ada hikmah yang tersurat dan tersirat..
Saya dapat berkenalan dengan tuan Owner semasa berforum di 3E.. Alhamdulillah atas kesudian tuan owner menjemput ke sini.

Tuan Owner.. mungkin atas pengalaman tuan di sana.. Alhamdulillah forum ni lebih teratur dan terkawal.. lebih harmonis.. lebih terarah,

Ibu Munira.. mungkin sebab pengalaman kak di sana, kak terbuka hati untuk ke sini. Alhamdulillah tampak gaya Kak lebih dihormati dan disenangi di sini.

Memang setiap kejadian tetap ada hikmah.. cuma kita saja kena selidiki dan memahami sepenuhnya. Allah maha Adil dan Maha Mengetahui.

http://www.umaruddin.blogspot.com

19 Re: Inilah aku.... on Mon Aug 24, 2009 11:41 am

munira alhashimi


Ahli Aktif
Ahli Aktif
umaruddin wrote:Assalamualaikum...
Kan semua kejadian ada hikmah yang tersurat dan tersirat..
Saya dapat berkenalan dengan tuan Owner semasa berforum di 3E.. Alhamdulillah atas kesudian tuan owner menjemput ke sini.

Tuan Owner.. mungkin atas pengalaman tuan di sana.. Alhamdulillah forum ni lebih teratur dan terkawal.. lebih harmonis.. lebih terarah,

Ibu Munira.. mungkin sebab pengalaman kak di sana, kak terbuka hati untuk ke sini. Alhamdulillah tampak gaya Kak lebih dihormati dan disenangi di sini.

Memang setiap kejadian tetap ada hikmah.. cuma kita saja kena selidiki dan memahami sepenuhnya. Allah maha Adil dan Maha Mengetahui.


Terima kasih Umar,
Moga2 ikatan persaudaran sesama umah ..terus diberkati dan di Rahmati Allah.
Apa yg kita lakukan bukan kerana mencari nama, bukan juga mahu menjatuhkan orang lain. Tetapi membina keserasian dan belajar bersatu hati. Moga2 Orang2 Melayu Islam tidak akan berpecah belah.

20 Re: Inilah aku.... on Mon Aug 24, 2009 1:39 pm

izyan insyirah


Ahli Aktif
Ahli Aktif
salam
tk pe tak pe...lupakan apa yg berlaku semalamm....
mai kita sembang2 kt sini lak..ehehehe....

salam sayang untuk semua....terutamanya ibu munira n muzafar..buuat muzafar....selamat datang ke dalam forum nihh...Wink

salam kerinduan n sayang buat semua dri izyan....Wink

http://izyaninsyirah.blogspot.com

21 Re: Inilah aku.... on Tue Aug 25, 2009 12:52 am

azizul


Admin
Admin
munira alhashimi wrote:
Terima kasih azizul, kerana sudi serba sikit berkongsi pengalaman dengan ibu.
Rupanya zizul tahulah siapa ibu kat saya ye...? Yang mana satukah azizul di 3E. Pernah tak ibu tegur azizul di sana..? Atau azizul ada tak tegur ibu..?
Di sana ibu sempat tegur Zul, bro.com. dan amirul tu ..sangat menjauh...tak dapat nak tegur. Tetapi memang ada satu perkara pelik berlaku terhadap ibu di sana, yg sukar ibu terjemahkan. Dimana, macamana password ibu bolih berada dalam pm forumer lain. Bila terima email...dari org yg tak pernah ibu berikan No.email ibu kepada forumer tersebut. Kalau moderator ...ibu tak kisah. Kemudian ibu tukar email dan nick lain, pinjam email hubby pulak. Ini berlaku pada waktu awal mendaftar jadi ahli di 3E. Rupa2nya ada sesuatu tak kena di sana.

Assalamualaikum, sama - sama, sebenarnya sewaktu azizul buka thread ini, just "kononnya" nak luah yang terbuku contohnyaapabila moderator dipersalahkan atas sesuatu yang agak tidak masuk akal.. tak sangka pula thread ini "teraktif" kembali. Tentang kes ibu, ana ada kenalan rapat Very Happy yang juga kenalan rapat ibu. dia ada cerita kes ibu jadi azizul adalah tahu2 sikit. Alhamdulillah ibu pernah komen dalam thread yang sama, tapi jarang2 sebab azizul sangat jarang keluarkan komen melainkan menjadi "kewajiban" Alhamdulillah, ada kenalan forumer 3E yang mampu membimbing forumer yang lain. Azizul nasihatkan ibu adu kepada admin forum sebab setahu azizul, mana2 moderator@admin tidak akan mempunyai password forumer, termasuklah sewaktu azizul jadi moderator@fasilitator kelas 1 di sana.. x pernah walau sekalipun azizul berpeluang membuka id forumer yang lain.

Lazimnya apabila kita "popular" ada saja yang "kecewa" Very Happy azizul sejak tahun 2005 diserang, Alhamdulillah kekal bertahan beberapa tahun kemudian , tetapi akhirnya mengundur diri bagi mengelak fitnah. Very Happy


_________________
http://al-insyirah.forummotion.com

22 Re: Inilah aku.... on Tue Aug 25, 2009 1:00 am

azizul


Admin
Admin
muzafar wrote:Assalamu'alaikum...


Smile ...muzafar pun nak join gaks perbincangan ni lar..
azizul...nama yg selalu d dgr di sana... tp sy x berkesempatan berkenalan...
bila d kenang dgn ape yg berlaku d sana...bagai x percaya...camne ia bole berlaku..
walhal disana rata2 or mgkn somanya org MELAYU...sesama ISLAM...
nape mesti ade yg iri maupun khianat?...

sy setuju dgn pandangan zaki, indah & insyirah tu...
hikmah dr ape yg berlaku dsana...mgkn mendorong kita kesini...
rasanya KETENANGAN & KEDAMAIAN mgkn berada di sini...
dah hmpr semggu berada disini... mgkn akan terpaut hati utk terus disini.. InsyaAllah...

Walaupun forumer disini mude2....tp tu bkn ukurannya...
KEMATANGAN intipati luahan & pendpt..itu lbh bermakna...
selain dr nilai2 murni spt hormat-menghormati, sy jg kagum dgn keramahan forumer d sini...
sy belum dpt nak teroka habis dsini...jd x bole nak komen lebih2...

harapan sy kat AL_INSYIRAH ni... dpt lah kiranya kita sama2 kongsi pengetahuan & panduan2 yg berguna tanpa ada sifat2 negatif...
Moga sy ketemu dgn KEKUATAN yg sy cari selama ni di sini...
Allah, ada lagi ke yang bercerita tentang ana Smile Kalau diperhalusi nama Al-Insyirah ini... insyaAllah kalian faham kena ana memilih nama ini. betul , usia bukan pengukur kematangan, dan kematangan bukan penentu perbuatan, setiap yang berlaku atas keizinan Allah, General Iblis kalau dia membisikkan kata2 pujuk rayu yang maha dasyat, xkan mampu menggoyahkan iman seseorang tanpa izin Illahi, begitu juga kata - kata seorang daie yang hebat dan menusuk kalbu belum tentu menerbitkan hidayah kerana hidayah itu milik Allah.
semoga dibentangkan jalan kebenaran di depan mata kita.


_________________
http://al-insyirah.forummotion.com

23 Re: Inilah aku.... on Tue Aug 25, 2009 12:10 pm

munira alhashimi


Ahli Aktif
Ahli Aktif
azizul wrote:
muzafar wrote:Assalamu'alaikum...


Smile ...muzafar pun nak join gaks perbincangan ni lar..
azizul...nama yg selalu d dgr di sana... tp sy x berkesempatan berkenalan...
bila d kenang dgn ape yg berlaku d sana...bagai x percaya...camne ia bole berlaku..
walhal disana rata2 or mgkn somanya org MELAYU...sesama ISLAM...
nape mesti ade yg iri maupun khianat?...

sy setuju dgn pandangan zaki, indah & insyirah tu...
hikmah dr ape yg berlaku dsana...mgkn mendorong kita kesini...
rasanya KETENANGAN & KEDAMAIAN mgkn berada di sini...
dah hmpr semggu berada disini... mgkn akan terpaut hati utk terus disini.. InsyaAllah...

Walaupun forumer disini mude2....tp tu bkn ukurannya...
KEMATANGAN intipati luahan & pendpt..itu lbh bermakna...
selain dr nilai2 murni spt hormat-menghormati, sy jg kagum dgn keramahan forumer d sini...
sy belum dpt nak teroka habis dsini...jd x bole nak komen lebih2...

harapan sy kat AL_INSYIRAH ni... dpt lah kiranya kita sama2 kongsi pengetahuan & panduan2 yg berguna tanpa ada sifat2 negatif...
Moga sy ketemu dgn KEKUATAN yg sy cari selama ni di sini...
Allah, ada lagi ke yang bercerita tentang ana Smile Kalau diperhalusi nama Al-Insyirah ini... insyaAllah kalian faham kena ana memilih nama ini. betul , usia bukan pengukur kematangan, dan kematangan bukan penentu perbuatan, setiap yang berlaku atas keizinan Allah, General Iblis kalau dia membisikkan kata2 pujuk rayu yang maha dasyat, xkan mampu menggoyahkan iman seseorang tanpa izin Illahi, begitu juga kata - kata seorang daie yang hebat dan menusuk kalbu belum tentu menerbitkan hidayah kerana hidayah itu milik Allah.
semoga dibentangkan jalan kebenaran di depan mata kita.

Ibu setuju sangat dengan kata2 azizul. Alhamdulilah usia masih muda, kecik2 lagi dah berfikiran matang, demikianlah ilmu dan pengalaman mendewasakan kita.
Kadang2 Ustaz cakap sampai kering air liur, namun iman belum juga terkesan di hati. Bila anak2 muda panah dengan kata2 hikmat....tu dia..baru lah sedar..Oh..kenapa baru kini aku faham..!! contoh saja...bukan ada maksud apa2 kata2 ibu ni, sekadar menyokong pendapat azizul. Smile

24 Re: Inilah aku.... on Tue Sep 01, 2009 3:16 pm

muzafar


Ahli Aktif
Ahli Aktif
kesian sggh akak...smpi skrg ni pun akak msh kena 'belasah' gaks lagi..
sy pun kena gak tempias2 nyer... konon menyebelahi akak..
sabar aje la kita yer...
Very Happy Very Happy

25 Re: Inilah aku.... on Tue Sep 01, 2009 5:19 pm

izyan insyirah


Ahli Aktif
Ahli Aktif
muzafar wrote:kesian sggh akak...smpi skrg ni pun akak msh kena 'belasah' gaks lagi..
sy pun kena gak tempias2 nyer... konon menyebelahi akak..
sabar aje la kita yer...
Very Happy Very Happy

biar betul?
isk isk....diorg nih tak sudah2...
kan bagus saling bermaafan...bukankah itu islam ajar kita?

pe pun, tk pelah...kita buka buku baru...biarkan saja mereka2 yg tk habis2 tuh..

sy baru hubungi tok guru sy, beliau pun tak sudah2 diburu oleh musuh2 islam...mengelirukan orang ramai dgn menggunakan nama beliau...masyaAllah...manusia2...sanggup melakukan apa saja untuk kepentingan sendiri!

sabar saja la...sesungguhnya, Allah bersama orang-orang yang sabar!

http://izyaninsyirah.blogspot.com

26 Re: Inilah aku.... Today at 8:06 am

Sponsored content


View previous topic View next topic Back to top  Message [Page 1 of 2]

Go to page : 1, 2  Next

Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum