Komuniti Al-Insyirah

islamic finance, banking, career, peace.

Ruang Download Section dah dibuka, sila gunakan sebaiknya

You are not connected. Please login or register

Jangan sangka kita sudah kenal 100% jiran

View previous topic View next topic Go down  Message [Page 1 of 1]

1 Jangan sangka kita sudah kenal 100% jiran on Sat Mar 22, 2008 9:10 am

azizul


Admin
Admin
semalam azizul dengar khabar yg mengejutkan...

sangat2 mengejutkan... memang tak tahu nak kata apalah... terkejut...

azizul call kawan azizul (perempuan) bertanyakan khabarnya ... sebab jarang2 terima berita tentang dia...
dia kata dia seorang2 je kat rumah... azizul tanyalah kenapa...
diam....

lepas tu azizul tanya... family dia penyokong PKR ke.... dia kata ayahnya bertanding dalam pilihanraya kali ini... tanpa apa2 "angin" dan menang sebagai calon PKR... dengan majoriti yg tinggilah... bagi azizul.... 3 ribu lebih... sekarang sudah bergelar ahli parlimen bagan serai..(yg azizul tak tahu mana dia... baru semalam tahu.... perak...)


yg azizul pelik cuma satu.... sepanjang azizul tinggal di kajang... 10 tahun.... tak pernah terfikir kemampuan ayahnya... seorang pendiam, tapi kadang2 berlawak... pernah dia tegur lepas spm tak mo buat apa2 ke? atau TLDM (maknanya Tidur Lena Dan Makan)... kalau azizul jumpa dia pun, dia sibuk dengan kebunnya disebelah rumah... kalau dok jeling rumah dia , dia jeling kita balik.. kadang2 takut.... Smile


pakcik tua.. memang tak terlintas langsung... bayangkan dalam kawasan kampung (ya... azizul tinggal di kampung... kampung sungai balak Smile ) azizul... hanya ada dua jenis poster... dacing dan roket... dengan kebanyakkan poster dacing tak ditanggal lagi (tak mo duit deposit kot...) azizul cuma jumpa satu je poster PKR... kat depan rumah dia... satu je...

takde mana2 org kampung sedar yg dia bertanding... paling lawak sekali... ketua kampung yg beraliran UMNO dan dsebut2 orng Kuat UMNO pun tak sedar... jarak rumah 10 meter je....



dah2... sebelum merepek dan terbabas..

moral nya... kita kenal ke semua orng di sekeliling kita? entah2... bakal PM ada ditepi kita... perasan ke...


psst... jgn terlalu emosi bila berbicara... bahaya... kan?

http://al-insyirah.forummotion.com

2 Re: Jangan sangka kita sudah kenal 100% jiran on Mon Mar 24, 2008 1:59 am

aysarahanan


Moderator
Moderator
ntah2 pasni azizul naik jadi MB pon kita kat insyirah tak sedar... Very Happy

gurau je rabbit

3 Re: Jangan sangka kita sudah kenal 100% jiran on Mon Mar 24, 2008 2:54 am

azizul


Admin
Admin
apa kelas MB.... PM teruslah ... hehehe(gurau gak... santai...)

http://al-insyirah.forummotion.com

4 Re: Jangan sangka kita sudah kenal 100% jiran on Mon Mar 24, 2008 10:38 am

dheadz


Admin
Admin
Kalau dok kawasan kampung tu, mungkin keramahan, kemesraan dapat dijalinkan antara penduduk. Rumah tak berpagar sangat, boleh je lalu ikut mana suka, jadi tak terbatas pergaulan tu. Peratusan bagi mereka yang mengenali jiran tetangga amat tinggi. Tahu, yang mana anak datuk, yang mana bapaknya lawyer dan sebagainya.

Tapi bagi mereka yang tinggal di kawasan bandar, pinggir bandar... peratusan mereka yang mengenali jiran tetangga masing2, adalah amat rendah. Jadi, tak mustahil kalau sebelah rumah tu ada calon MB ke, anak datuk mana ke... mungkin, memang tak tahu. Sedar2, dia rupanya wakil rakyat kawasan tu. Heh..

Dan seeloknya kita saling kenal mengenali jiran kita. Kalau ada apa2 hal, senang. Takde la menanggung sorang2... Very Happy


_________________
Manusia selalu heboh mencari sesuatu yg bakal ditinggalkan, tapi tak heboh utk menyiapkan sesuatu yg bakal dibawa… Mari kita persiapkan diri dengan bekalan yang sepatutnya dibawa ke alam sana nanti. Wink

5 Re: Jangan sangka kita sudah kenal 100% jiran on Tue Mar 25, 2008 11:51 am

azizul


Admin
Admin
so... ada sapa2 nak kongsi cerita pasal peristiwa "eureka" sebegini? mana tahu, ada kisah kawan baik yg dah lama terpisah rupa2nya bersaudara dengan jiran sebelah?


kisah yg azizul alami diatas... memang mengejutkan saya... bagi kalian mungkin tiada apa2 kesan signifikan ... so... ada apa2 cerita?

http://al-insyirah.forummotion.com

Sponsored content


View previous topic View next topic Back to top  Message [Page 1 of 1]

Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum