Komuniti Al-Insyirah

islamic finance, banking, career, peace.

Ruang Download Section dah dibuka, sila gunakan sebaiknya
Similar topics

    You are not connected. Please login or register

    Pilihanraya.... komen anda?

    View previous topic View next topic Go down  Message [Page 1 of 1]

    1 Pilihanraya.... komen anda? on Mon Mar 17, 2008 1:32 pm

    azizul


    Admin
    Admin
    Sebagai remaja(mungkin ada dalam kalangan kita yg belum layak mengundi...) peristiwa pilihan raya mungkin bukan sesuatu yg memberatkan... ada yg beranggapan keputusan pilihan raya tidak ada apa2 makna signifikan keatas mereka..

    apa pendapat kalian tentang keputusan pilihan raya baru2 ni? mari berdiskusi secara matang...

    http://al-insyirah.forummotion.com

    2 Re: Pilihanraya.... komen anda? on Tue Mar 18, 2008 7:59 am

    insyirah


    Moderator
    Moderator
    InsyaAllah, keputusan yang 'mengejutkan' hasil dari PRU lepas memang memberi impak yang besar kepada kebanyakan rakyat dan juga pemimpin. Dan memang 'mengejutkan' bila pemimpin yang disegani juga 'tumbang' pada pihak pembangkang. Apapun, itu suara dari rakyat Malaysia yang inginkan perubahan. Ini pendapat ana lah... Mungkin pendapat orang lain berbeza, berkempen pulak memang banyak lagi poster yang belum diturunkan. 14 hari selepas PRU kene pastikan semuanya dah clear. Dan masa ana 'pusing-pusing' pada jam 5 petang pada hari PRU tersebut, sebenarnya banyak juga poster yang mula diturunkan. Smile Bab poster pun mengundang ketawa buat ana... Hihi, ada sejarahnya. Cool


    _________________


    "Kalau kita sayangkan kekasih kita, pastikan kita dapat selamatkan kekasih kita itu dari azab api neraka"

    .:: HaRuMaN MaWaR ::.

    3 Re: Pilihanraya.... komen anda? on Fri Mar 21, 2008 10:35 pm

    Nell


    Ahli Senior
    Ahli Senior
    nak bincang psl politik x pandai sangat.. tp mengikut apa yg saya telah baca dkt sumber lain kekalahan BN berpunca dari kelemahan jentera pentadbiran kerajaan.. dgn rasuah, putar belit fakta, lagi kalau korang pernah baca 70 dalil psl Pak Lah.. mcm2 yg korang akan dapat lihat..

    http://rawcommunity.allgoo.net/

    4 Re: Pilihanraya.... komen anda? on Sat Mar 22, 2008 8:54 am

    azizul


    Admin
    Admin
    faktanya... kita semua tak "PASTI" 100% fakta yg kita baca... yg pastinya.. faktanya Kerajaan BN kalah... dan faktanya... banyak kekalahan berpunca komponen BN yg lemah seperti MIC dan MCA.. yg kalah teruk...

    fakta yg azizul baru tahu semalam?... azizul kongsi di ruang santai...

    http://al-insyirah.forummotion.com

    5 Re: Pilihanraya.... komen anda? on Mon Mar 24, 2008 10:54 am

    dheadz


    Admin
    Admin
    Rakyat dah sedar, dengan keadaan semasa, mereka juga harus berfikir 10, 20 kali sebelum mebuat keputusan untuk mengundi parti mana. Kalau dulu, mungkin keadaan masih lagi terkawal, jadi parti itu tetap disokong, diundi. Kini, keadaan dah jauh berubah, banyak perkara yang membebankan pemikiran, diri dan keluarga, dan lain2 yang mempengaruhi undian rakyat.

    Rakyat betul, mereka berhak memilih parti mana yang boleh mengubah keadaan. Mereka boleh memilih mana saja parti yang berkenan di hati. Tapi, bolehkah parti yang dipilih, 'menang', menjanjikan 'itu ini' itu mengotakan janji2 mereka?

    Tak kisahlah parti mana yang mengemudi kerajaan. Janji kita rakyat Malaysia dapat hidup dengan aman, tenteram, selesa dan tentunya maju.


    _________________
    Manusia selalu heboh mencari sesuatu yg bakal ditinggalkan, tapi tak heboh utk menyiapkan sesuatu yg bakal dibawa… Mari kita persiapkan diri dengan bekalan yang sepatutnya dibawa ke alam sana nanti. Wink

    Sponsored content


    View previous topic View next topic Back to top  Message [Page 1 of 1]

    Permissions in this forum:
    You cannot reply to topics in this forum